۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۳۶۳۱۳
حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد؛

ثبت نام ۴۵۰ داوطلب برای حضور در مدارس علمیه استان خراسان شمالی

ثبت نام ۴۵۰ داوطلب برای حضور در مدارس علمیه استان خراسان شمالی
امام جمعه بجنورد تأکید کرد که در سال جاری بالغ ‌بر 450 نفر برای حضور در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ثبت‌نام نموده‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در جلسه طلاب و فضلای استان خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب و فضلای این استان، بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی تأکید و تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی استان فارغ از مقابله با موازی کاری ها، در راستای تجمیع ظرفیت‌ها و تقویت هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی فعال استان و نیز پیگیری برنامه‌های مشترک راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های پویای قرارگاه فرهنگی استان خراسان شمالی، به بحث مسجد و تأسیس شورای تعالی مساجد اشاره نمود و یادآور شد: در این شش ماه 1050 حکم برای اعضای هیئت‌امنای مساجد استان صادرشده است؛ به‌روزرسانی اطلاعات اعضای هیئت‌امنا و انتخاب 50 درصد اعضای هیئت‌امنای مساجد از نیروهای جوان و جدید و 50 درصد نیز از پیشکسوتان استان برای مدیریت امور مساجد هدف‌گذاری شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه گزارشی از تدوین سند جدید بالادستی راهبری و هدایت امور مساجد و طراحی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آن ارائه نمود و یادآور شد: حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین ارکان مدیریت امور مساجد بوده و باید بایسته‌ها و شایسته‌های آن به‌خوبی احصا، ترسیم و تدوین گردد.
امام جمعه بجنورد بر اهمیت تشکیل بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های طلاب استان تصریح کرد و ضمن ارائه گزارشی از سرباز طلبه‌ها و طرح امین و ثبت‌نام مدارس علمیه استان، گفت: در سال جاری بالغ ‌بر 450 نفر برای حضور در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ثبت‌نام نموده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با بیان این‌که پیش از ورود رسمی طلاب به حوزه‌های علمیه، بسته‌های آموزشی در قالب ارائه مباحث معارفی دوره 45 پیگیری می‌گردد، اظهار داشت: پس از اخذ و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه، داوطلبان گرامی جذب حوزه‌های علمیه خواهند شد.

دکتر محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی به‌عنوان دومین سخنران این نشست، گزارشی از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در استان ارائه نمود و اظهار داشت: با همیاری و همدلی تمام نمایندگان محترم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های خاص صورت گرفته، در این دوره رؤسای سه قوه در استان حضور به هم رساندند؛ انتقال آب‌های شمال استان به مرکز استان و تأمین آب شرب تمام استان در دستور کار قرارگرفته و تحول بزرگی در استان ایجاد شده است.

وی در ادامه گزارشی از ظرفیت صادراتی کشور ارائه و با تأکید بر این‌که ظرفیت صادراتی کشور در سال 1402 نسبت به سال 1401، رشد 2و نیم برابری داشته است، خاطرنشان ساخت: ارتباط تنگاتنگ بین ائمه جمعه استان و فرمانداران از مهم‌ترین رویکردهای متولیان مدیریت فرهنگی استان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: حرکت در مسیر تعالی جهاد تبیین در استان و پیگیری و پیاده‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین رویکردها در طرح‌های فرهنگی است.

دکتر سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی حضور در جمع پرچم‌داران هسته دین را مایه افتخار و مباهات دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیون بهترین و باارزش‌ترین تکیه‌گاه اصلی و رکن اساسی نظام اسلامی هستند؛ لذا دشمنان اسلام و انقلاب همواره درصددند تا با تهاجم فرهنگی و تضعیف اعتقادات دینی جامعه، جایگاه طلاب و روحانیون را کمرنگ سازند.

وی طرح امین و بهره‌گیری از ظرفیت حضور طلاب و فضلا در میان نوجوانان و جوانان را یکی از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه‌پذیری در مسیر اصلاح امورات فرهنگی توصیف نمود و با تأکید بر این‌که آموزش‌وپرورش رکن اساسی تعالی و تربیت نسل‌هاست، خاطرنشان ساخت: طرح امین و حضور فعال طلاب و روحانیون در مدارس، طرحی راهبردی است که با مشارکت آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مؤلفه‌های قدرت در یک کشور اشاره کرد و سیاست عزتمندی، فرهنگ عاشورایی، اقتصاد و جمعیت را مهم‌ترین راهبرد انقلاب اسلامی توصیف نمود و ابراز داشت: شعارهای سال رهبر معظم انقلاب اسلامی اعم از حمایت از تولید، رفع موانع تولید، مهار تورم، اقتصاد مقاومتی و... که ناظر به فرهنگ ایرانی و اسلامی ابلاغ‌شده است، نشان‌دهنده اهمیت نقش اقتصاد پویا و مولد در رشد و اعتلای کشور است.

دکتر پاکمهر به مشکلات و دغدغه‌های جمعیتی کشور و انعکاس آن در حوزه صنعت و اقتصاد آینده کشور اشاره نمود و اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران پنجمین کشور ازلحاظ سرمایه و ثروت و 17 کشور ازلحاظ منابع فسیلی جهان بوده از جایگاه بالایی در جهان برخوردار است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تمام مؤلفه‌های قدرت حاکمیتی را تقویت نماییم؛ باید اقتصاد کشور را سامان داده، با کمترین آسیب بتوانیم چالش‌هایی اقتصادی که در کشور رسوب بسته را برطرف سازیم.

دکتر علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه بر اهمیت حضور فعال حوزه‌های علمیه در مراکز فرهنگی استان تأکید و تصریح نمود: متأسفانه سرفصل‌ سخت‌افزارهای فرهنگی ناظر به رسالت حوزه‌های علمیه در بودجه استان نزدیک به صفراست.

دکتر محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان سخنران بعدی نشست طلاب استان، با تأکید بر این‌که بسیاری از عناصر اصلی مدیریت استان خراسان شمالی از مدیران بومی بوده، فضای هم‌افزایی و همدلی در میان مدیران حاکم است، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ نقطه اختلافی در مسائل اصلی استان وجود ندارد.

وی در ادامه گزارشی از تحولات زیرساخت حوزه فرهنگ استان، پس از حضور بابرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1391 در خراسان شمالی ارائه کرد و ابراز داشت: مدیران استان خراسان شمالی مبتنی بر نگاه بزرگان حوزوی، همواره به دنبال برطرف سازی خلأ و موانع نقش‌آفرینی بایسته حوزویان و تأثیرگذاری ارزشمند ایشان در عرصه فرهنگ دینی هستند.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ارتباط تنگاتنگ نماینده ولی‌فقیه استان خراسان شمالی با دانشجویان، بر اهمیت هم‌افزایی حوزه و دانشگاه اشاره نمود و یادآور شد: حضور فعال فضلا و طلاب ارجمند در منطقه اثرات بسیار ارزشمندی در ارتقای فرهنگ دینی استان دارد؛ در ماه‌های اخیر می‌توان، تأثیرات ارزشمندی را در خلق حماسه حضور در انتخابات پیش رو رقم بزند.

دکتر وحیدی به بحث شفافیت در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: قانون جمعیت کشور و بررسی آن در کمیسیون تخصصی کار بزرگی است؛ علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و مسائل، در بحث مسکن ملی، طرح‌های تمام شهرستان‌های استان خراسان شمالی وارد فاز عملیاتی شده است.

در بخش ابتدایی این جلسه حجت‌الاسلام‌ کاملی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان خراسان شمالی نیز ضمن خیرمقدم، بر اهمیت خدمت به مردم اشاره نمود و ابراز داشت: خدمت به‌نظام اسلامی در راستای حل مشکلات مردم توفیق و موهبتی الهی که نصیب هر فردی نمی‌شود.

وی طلبگی را افتخار خدمت به دین الهی و نوکری در مسیر تجلی معارف ناب الهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی دانست و ابراز داشت: برای این‌که انقلاب اسلامی به مقصد نهایی خود یعنی ظهور منجی عالم بشریت برسد، باید تبیین عاقلانه و خالصانه و رویکرد جهاد گونه را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دهیم.

گفتنی است، در بخشی از این دیدار تعدادی از طلاب و فضلای استان خراسان شمالی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در راستای تقویت فرهنگ دینی در منطقه مطرح نمودند.

ارسال نظرات