۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۳۶۳۳۱
حجت الاسلام نوروزی مطرح کرد؛

مدرسه تابستانه «دارالعلم» زمینه ساز احیای مدارس علمیه حرم مطهر رضوی

مدرسه تابستانه «دارالعلم» زمینه ساز احیای مدارس علمیه حرم مطهر رضوی
خراسان رضوی- دبیر علمی مدرسه تابستانه «دارالعلم» گفت: اولین مدرسه علمی با هدف حضور اساتید و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در جوار عالم آل محمد(ص) طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام نوروزی در جلسه توجیهی و معرفی مدرسه علمیه تابستانه «دارالعلم» حرم مطهر رضوی که با حضور طلاب نخبه مشهدی در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر احیای مدارس علمیه موجود در حرم مطهر رضوی گفت: براساس جلسات متعدد با مسئولان آستان قدس رضوی و مدیریت حوزه علمیه خراسان تصمیم بر برگزاری اولین مدرسه علمی تابستانه با عنوان «دارالعلم» در حرم مطهر امام رضا(ع) شد.

وی بیان کرد: مدرسه تابستانه «دارالعلم» در قالب ۳ مدرسه علمی از جمله مدرسه فقه و اصول، مدرسه کلام و فلسفه و مدرسه ادبیات و تفسیر، با حضور ۳۰۰ نفر از طلاب نخبه سطح ۴ و اساتید برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ۱۴ مرداد الی ۲۶ مرداد ماه سال جاری به مدت دو هفته با محوریت مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر امام رضا(ع) کار خود را آغاز می‌کند.

دبیر علمی مدرسه تابستانه «دارالعلم» به تشریح برنامه این اعتکاف علمی پرداخت و گفت: کلاس‌های درسی ۳ مدرسه مذکور، در نوبت صبح از ساعت ۷ الی ۱۱ شامل یک درس اخلاق و سه درس خارج القایی و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۶ الی نماز مغرب یک نشست‌ علمی یا کرسی‌ علمی ترویجی یا مناظره برگزار می شود، و در نوبت شب نیز گعده‌های آزاد طلبگی با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم که در این دو هفته در مجموع سه مدرسه فقه و اصول، مدرسه کلام و فلسفه و مدرسه ادبیات و تفسیر، بیش از ۳۰ نشست علمی یا کرسی  مناظره و حدود ۹۰ جلسه درس القایی تدریس شود.

وی تاکید کرد: ترکیب اساتید و مدرسان مدرسه تابستانه «دارالعلم» ترکیبی جدید است چراکه از اساتید برجسته قم و مشهد در حوزه فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر برای تدریس در این اعتکاف علمی دعوت کرده‌ایم.

دبیر علمی مدرسه تابستانه «دارالعلم» خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح تقویت حضور علمی اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این بارگاه نورانی و افزایش سطح تعاملات و ارتباطات طلاب، اساتید و حوزه‌های علمیه است. 

ارسال نظرات