۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۳۶۲۳۲
از سوی مؤسسه آموزش عالی آزاد عروج صورت می گیرد؛

تدریس آزاد فلسفه با تأکید بر اجتهاد در معارف

تدریس آزاد فلسفه با تأکید بر اجتهاد در معارف
مؤسسه آموزش عالی آزاد عروج دوره های آموزش فلسفه با رویکرد اجتهاد در معارف را راه اندازی کرده که به دو صورت حضوری و غیرحضوری پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدرسه عالی آزاد عروج دوره های آموزش فلسفه با رویکرد اجتهاد در معارف را آغاز کرد.

این دوره ها به صورت حضوری و غیرحضور در نظر گرفته شده که طلاب بالای پایه چهارم می توانند در آن شرکت کنند.

دوره های حضوری برای طلاب قم و دوره های غیر حضوری نیز برای طلاب شهرستان ها پیگیری می شود.

حجت الاسلام منصوری رئیس مؤسسه عروج در توضیح روش آموزش در این دوره، اظهار داشت: طلاب در دوره آشنایی با فلسفه به میزان توانمندی که دارند، گروه بندی شده و زیر نظر استاد گروه مباحث را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: محصلین غیرحضوری صوت های دریافت شده را گوش داده و تکالیف لازم را انجام می دهند، مشخص است که تدریس مجازی آسیب های خود را نیز به همراه دارد لذا برای هر استانی استاد گروهی مجزا تعیین میشود تا بصورت مشخص با حضور در شهرستان جلساتی برای رفع اشکال و بررسی و پیگیری درس ها انجام گیرد.

تلاش شده مباحث به گونه ای پیگیری شود که به درس فقه و اصول طلاب ضربه ای وارد نشود.

این استاد فلسفه حوزه علمیه قم با تأکید بر برنامه ریزی مداوم و منظم در طول سال تحصیلی، اظهار داشت: در فضای غالب آموزشی طلاب دچار تشتت بوده و دیر به موفقیت می رسند و اگر هم از مرحله ای با موفقیت گذر کنند نیز دارای عمق نیستند اما در این دوره تلاش شده تمرکز لازم برقرار شود و محصلین به مطالب عمق پیدا کنند.

وی در پایان بر لزوم در نظر گرفتن تفاوت های فردی طلاب در ارائه مطالب آموزشی تأکید کرد.

تدریس آزاد فلسفه با تأکید بر اجتهاد در معارف

ارسال نظرات