رفتار خشن در مورد حجاب؛ باعث نفرت از اصل دین میشود
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دین مقدس اسلام از همان ابتدای ظهور به دنبال احقاق حقوق زنان و اعطای حقوق و آزادیهای طبیعی زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و احیای شأن حقیقی او بود، از نظر اسلام، زنان مانند مردان در بیشتر مسائل اجتماعی پایگاه و جایگاه مناسبی دارند و نه تنها از حرکتهای اجتماعی و فعالیتهای گروهی منع نشدهاند؛ بلکه مطابق تعالیم مسلم قرآن، مسئولیتهای اجتماعی متوجه مرد و زن است.
زیرا در آیین توحیدی اسلام زن همپای مرد، تکامل پذیر و اوجگراست و در پرتو شناخت و عمل، به معراج میرود و به تعالی ممکن برای نوع انسانی دست مییابد و قرآن هر گاه از کمالات و ارزشهای والایی که انسانها بدان میرسند، سخن میگوید؛ زنان را نیز همدوش و همسان مردان مطرح میکند.
خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در چهارمین جلسه نشست اصلاح و بازنگری در لایحه حمایت از عفاف و حجاب که به همت پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) برگزار شد به بیان نظرات و راهکارهای خود در این زمینه پرداخت که در ادامه میخوانید:
خانم خزعلی با بیان اینکه ما حتما باید قانون حجاب و عفاف را در مجلس به نتیجه برسانیم و رها کردن یا تصویب قانون با این کیفیت صحیح نیست، ابراز کرد: از سال ۶۵ مقام معظم رهبری قانون حجاب و عفاف را طراحی کردند و سال ۶۶ این طرح آغاز به کار کرد و از سال ۷۲ به صورت قانون حجاب مطرح شد.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه قانون در طول دولت کارگزاران به نتیجه ای نرسید، تصریح کرد: دولت کارگزاران میگفتند که انواع مدل ها و رنگ ها در جامعه باید وجود داشته باشد و ما را به افراطیگری معرفی میکردند؛ قانون ۲۵۰ صفحهای حجاب را به یک و نیم صفحه تقلیل دادند.
وی افزود: این یک و نیم صفحه قانون به دولت اصلاحات رسید و یک سری مسائل کلی، علمی و اخلاقی که در هر مکتبی وجود دارد در زمستان ۷۶ یعنی چند ماه بعد از دولت اصلاحات به تصویب رسید و تا آخر دوره اصلاحات چیزی به آن اضافه نشد.
خانم خزعلی ضمن تاکید براینکه درسال ۸۴ راهبردها و در سال ۸۵ راهکارهای قانون عفاف و حجاب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی تصویب شد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دولت وقت از جانب دولت و از جانب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را ابلاغ کرد و حدود یک سال در تدوین راهبردها و تعیین گروه نظارت و آموزش کار شد.
وی افزود: به دلیل اینکه بعضی از مسئولین از اجرای قانون خسته شدند این قانون از فرهنگ عمومی جدا شد و به وزارت کشور فرستاده شد و اسم این قانون به صیانت از حقوق شهروندی تغییر یافت؛ راه دور شدن از قانون اسلام و دین تبعیت از حقوق شهروندی است و ردپای این قانون را در سند ۲۰۳۰ میتوانید ببینید.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه از دولت آقای خاتمی عرفی سازی حجاب را شاهد بودیم، اظهار داشت: درسال ۹۸ یک بار دیگر قانون عفاف و حجاب ابلاغ شد و در مجموع، چهار رئیس جمهور این قانون را ابلاغ کردند و نظارت بر این قانون بر عهده وزارت کشور گذاشته شد.
خانم خزعلی با اشاره به اینکه روزهای آخر سال ۱۴۰۰ گزارشی از اجرای این قانون داده شد، گفت: در این گزارش آمده بود که در خیلی از جاها به این قانون عمل نشده و چون در دنیا برهنگی مساوی پیشرفت است و فرهنگ برهنگی، توسعه با هم هماهنگ هستند، اگر پوشش جدی گرفته شود بازگشت به تحجر اتفاق خواهد افتاد.
خانم خزعلی در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر آقای نصیری، ابراز کرد: او در پیامی به مقام معظم رهبری گفته بود برای حفظ حکومت اجرای احکام را به بعد از ظهور محول کنید زیرا هنگامیکه حضرت موسی از کوه طور برگشتند و به برادرشان گفتند که چرا به مردم مشرک شدند، حضرت هارون در جواب گفتند برای جلوگیری از اختلاف اجازه دادم که مردم مشرک شوند.
وی ضمن تاکید بر اینکه برخورد حضرت موسی علیه السلام برای ما الگو است و حضرت موسی علیه السلام برای برادرشان استغفار کردند، اظهار داشت: اگر ولی زمان مانند امیرالمومنین علی علیه السلام که بعد از شهادت همسرشان با حکومت کنارآمدند، تصمیم بگیرند که تقیه کنند ما هم تبعیت می کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه اقدام سلبی همراه با خشونت، خشم را در بین مردم زیاد میکند، ابراز کرد: اینگونه رفتارهای سلبی غلط و خلاف شرع است و نتیجه ای جز نفرت از اصل دین را در پی ندارد و باید نگاه افراطی و تفریطی را در بحث حجاب کنار بگذاریم.
خانم خزعلی ضمن تاکید بر اینکه دیدگاه کسانی که میگویند حجاب را کنار بگذاریم و کسانی که میگویند به هر روش ممکنی حتی با خشونت جلوی بیحجابی را بگیرد، گفت: روش آقا در مورد تهاجم دشمن، ترکیبی است و آنجا که لازم باشد با شدت برخورد می کنند و آنجایی که لازم باشد عفو و بخشش را دارند و ما هم باید از این روش استفاده کنیم.