۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۳۶۵۶۹
حجت الاسلام شعبان زاده تشریح کرد؛

گزارشی اجمالی از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

گزارشی اجمالی از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم
حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده در دیدار با آیت الله اعرافی، اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم را تشریح کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت دارند، مطرح کرد: این موسسات در استان قم رسالت آموزش به ۱۴هزار نونهال ۴ الی ۶ سال را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه سازمان در تربیت مربی و کادر قرآنی نیز ورود پیدا کرده‌ است، عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده توانستیم با شرکت ۶۲۳ نفر در آزمون حافظان قرآن کریم رتبه نخست حفظ در کشور را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه از تمام جمعیت دانش آموزان استان قم ۵ درصد را انتخاب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این افراد جزو دانش آموزان کنشگر پیشران هستند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت نوجوان‌ها به سراغ نوجوان‌ها برویم.

حجت الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه در نظرداریم مجتمع نور را به سازمان تبلیغات کودک و نوجوان تبدیل کنیم، تصریح کرد: همچنین تلاش داریم مجتمع فاطمه الزهرا(س) را نیز به سازمان تبلیغات خانواده تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این مجتمع در منطقه سه آموزش و پرورش تمرکز بر ارتباط با ۳۰ هزار دانش آموز دختر دارد تا از طریق دختران به مادران برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در این عرصه دو هدف اصلی دنبال می‌شود، یادآور شد: در مرحله نخست این رویکرد مادرانی که ظرفیت کنش‌گری دارند تقویت خواهند شد و در محور دوم دخترانی که می‌توانند کنشگر شوند، شناسایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰ مجموعه تربیت محور برادران و خواهران در استان قم را از دو سال گذشته شناسایی کرده و ارتباط لازم با آن‌ها را برقرار کرده‌ایم.

حجت الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه ۷۰۰ مسجد فعال در استان قم وجود دارد، ابراز کرد: حداقل ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری ظرفیت ارتباط با دانش آموزان را در استان قم دارند.

وی با اشاره به اینکه اداره شهرستان کار تخصصی خود را احیای مساجد قرار داده است، بیان کرد: ۲۵۰ نشست تخصصی ویژه تبیین برای آموزش ۶ هزار کنشگر برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای اینکه تبیین برای همه را رقم بزنیم به لشکری نیاز داریم که با استفاده از ظرفیت آن‌ها به سراغ جهاد تبیین برویم، ابراز کرد: به دنبال این هستیم که ۱۴ هزار نفر از آقایان و ۱۴ هزار نفر از بانوان با آموزش‌های لازم بشوند کنشگر جهاد تبیین و معنای جهاد تبیین را نیز از مقام معظم رهبری الهام گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مدارس نقطه هدف ما قرار دارند، اظهار داشت: تلاش کردیم در مدارس موضوعاتی ازجمله تربیت دانش آموز کنشگر، تقویت معلمان در عرصه جهاد تبیین، تربیت دانش آموزان در عرصه جهاد تبیین، اصلاح سبک زندگی با زیست عفیفانه و ... دنبال کنیم.

حجت الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه ۱۴۰۰ هیئت فعال در ایام محرم داریم که جامعه هدف گسترده‌ای دارند که می‌توانیم با تقویت آن‌ها اقدامات بزرگی را رقم بزنیم، مطرح کرد: در مناسبت‌ها به دنبال احیای گفتمان‌ها هستیم که این موضوع با وحدت گفتمانی میان خطبا رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه تقویت شریک الامام، بازوان رسانه‌ای امام و ... را نیز دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که به دنبال بهره‌وری مناسب از آن‌ها هستیم.

ارسال نظرات