۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۳۵۳۸۱
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

تعالی ائمه جماعات در نهادینه‌سازی «مسجد جامعه پرداز» است

تعالی ائمه جماعات در نهادینه‌سازی «مسجد جامعه پرداز» است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد که برای رسیدن به مرتبه تعالی امامان جماعت، لازم است تا مسجد جامعه پرداز در جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.

به گزارش سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده در همایش ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، افزود: برگزاری این همایش‌ها با هدف یافتن راه‌های اساسی در ارتقای مساجد شکل گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت تعالی شبکه امامان جماعات، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مرتبه تعالی امامان جماعت، باید اصل مسجد جامعه پرداز در جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.

حجت الاسلام شعبان‌زاده با اشاره به ضرورت نوسازی شبکه امامان جماعت، خاطرنشان کرد: درخواست ما از ائمه جماعات، انتخاب معین و جانشین برای خود است تا امکان اجرایی برنامه‌های تحولی فراهم شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ مسجد در سطح استان قم، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم مساجد در این است که به محل حضور خواهران و نقش آفرینی آن‌ها در مسجد و ساختار آن توجه لازم صورت نگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: فصل الخطاب در مسجد امام جماعت است و همه ارکان باید پیرو تشخیص و صلاحدید ائمه جماعات اقدام وفعالیت نمایند.

حجت الاسلام شعبان‌زاده ادامه داد: نوسازی انسانی مساجد و ایجاد بستر برای حضور نوجوانان و جوانان به مساجد باید مورد توجه ارکان مسجد از هیأت امنا گرفته تا کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مسجد باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان ساخت: در شرایطی که دشمن با جنگ روایت ا، جنگ اراده و ناامیدسازی به نبرد با ملت ایران آمده باید با جهاد تبیین، جهاد تربیت و اصلاح سبک زندگی‌و بسیج اراده‌ها از طریق مسجد جامعه پرداز توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

ارسال نظرات