۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۷۳۶۶۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

برنامه ما تقویت و پشتیبانی از امامان مساجد است

برنامه ما تقویت و پشتیبانی از امامان مساجد است
حجت الاسلام شعبان زاده تأکید کرد که تقویت و پشتیبانی از امامان این مساجد را در برنامه داریم و تقریبا در هر محله یک مسجد فعال وجود دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزای رسا، حجت‌الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کرد و به تشریح آخرین وضعیت برنامه های در جریان این سازمان پرداخت.

وی با بیان اینکه محور اول اقدامات ما حرکت به سمت ایجاد انسجام و وحدت با مجموعه های مرتبط با مساجد است، گفت: اولین برنامه ما برگزاری نشست هایی با سپاه، کانون های فرهنگی هنری مساجد و اوقاف با حضور امامان جماعت، نمایندگان هیأت های امنای مساجد و فرماندهان بسیج مساجد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: هدف ما این بودکه اختلاف بین هیأت های امنا، پایگاه های بسیج، کانون های مساجد و امام جماعت را در هر مسجد به حداقل برسانیم و زمینه های اختلاف را حذف کنیم و امام جماعت را به عنوان رئیس طبیعی مساجد جا بیندازیم.

وی دومین محور اقدامات سازمان تبلیغات استان قم را ایجاد وحدت بین مساجد با آموزش و پرورش و حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه بزرگترین شبکه تبلیغی در مدارس را داردو آموزش و پرورش بزرگترین دسترسی به شبکه مردمی را دارد و ما در یک سال گذشته با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان در زمینه بستر های همکاری تبادل نظر کرده ایم.

حجت‌الاسلام شعبان زاده با بیان اینکه ما پرونده نوسازی انسانی مساجد را با همکاری کانون های مساجد دنبال می کنیم، گفت: در آموزش و پرورش هم اولویت ما تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ دبیرستان دخترانه استان قم است و ما در ۴ نوبت در ۶۵ مدرسه دخترانه متوسه اول بر روی موضوع اصلاح سبک زندگی با اولویت احیای زیست عفیفانه با فعال سازی عناصری در درون مدرسه تمرکز کردیم.

وی ادامه داد: در هر مدرسه یک هسته ۱۰ نفره متشکل از مدیر، مربی، معاون، نماینده مادران و دانش آموزان کنشگر شکل داده ایم و با فعال سازی این هسته ها و توانمندسازی مهارتی نسبت به موضوع عفاف و حجاب برای بیش از ۲ هزار نفر در ۲۰۰ مدرسه فعالیت خود را از درون خود مدارس آغاز می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی افزود: اقدام سوم ما اجرای طرحی به نام جت(جهاد تبیین) ویژه نوجوانان است که از تمام دبیرستان های دخترانه و پسرانه استان قم قرار است ۶ هزار نفر از دانش آموزان انقلابی محجبه آموزش ببینند تا گروه های رفیقانه در داخل مدارس را شکل دهند.

وی با بیان اینکه ما ۱۸۲ مسجد موفق در استان قم داریم که ۱۲۰ مسجد در شهر قم و بقیه در شهرستان های دیگر است، گفت: تقویت و پشتیبانی از امامان این مساجد را در برنامه داریم و تقریبا در هر محله یک مسجد فعال وجود دارد.

حجت‌الاسلام شعبان زاده با بیان اینکه ما به دنبال رونق گرفتن مساجد هستیم اظهار کرد: برنامه ریزی افطاری ساده در ماه مبارک رمضان، تقویت کادر سازی در مساجد، جهادتبیین در مساجد، نوسازی شبکه امامت، حل اختلاف در مساجد، حذف انحراف در مساجد و کارآمد سازی مساجد از جمله اقداماتی است که برای رونق دادن به مساجد با کمک بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: از دیگر اقدامات ما برنامه ریزی در حوزه اتباع و بانوان است که اقدامات خوبی انجام شده تا از دل خود این دو قشر افرادی را برای جهاد تبیین و ترویج ارزش های انقلاب تربیت کنیم و این ظرفیت ها را به کار بگیریم.

ارسال نظرات