۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۳۶۷۰۹

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به مدیر حوزه های علمیه

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به مدیر حوزه های علمیه
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار آیت الله اعرافی بر استمرار و ارتقای برنامه‌های حوزه، توجه به معیشت طلاب، نیازهای جامعه و بیان دستاوردهای هزار ساله حوزه تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش؛ آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت و فعالیت های حوزه های علمیه و اقدامات تحولی مرکز مدیریت از جمله طرح حمایت هدفمند از طلاب، فقه معاصر، کارویژه‌های طلبگی، هوشمندسازی خدمات، همایش یکصد سالگی بازتأسیس حوزه علمیه قم و..‌. محضر ارائە داد و در پایان خلاصه‌ای از نتایج و دستاوردهای حاصله سفر به عراق و دیدار با علما و مراجع تقلید حوزه نجف را بیان کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و فعالیت‌های انجام شده و دعا برای توفیقات بیشتر حوزه‌های علمیه قم و نجف و عزت و سلامت مراجع تقلید و علمای اسلام نکاتی را به مدیر حوزه های علمیه توصیه کرد.

ضرورت حمایت، تقویت در عین ارزیابی و ارتقای دروس خارج، استمرار و ارتقای برنامه های حوزه، توجه ویژه به معیشت طلاب، اهمیت شکوفاسازی و حفظ استعدادهای برتر حوزه‌ای در ضمن لزوم برآورده سازی نیازهای جامعه مرتبط با رسالت حوزه های علمیه، از توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود.

این مرجع تقلید با تشکر از پیگیری‌های مدیر حوزه‌های علمیه، توجه به تاریخ کهن و دستاوردهای هزار ساله حوزه‌های علمیه در همایش یکصد سالگی باز تأسیس حوزه علمیه قم را مورد تأکید قرار داد.

ارسال نظرات