۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۳۶۷۱۸
حجت‌الاسلام حسینی:

ناامید سازی جامعه خطرناک‌ترین راهبرد دشمن برای شکست جوامع است

ناامید سازی جامعه خطرناک‌ترین راهبرد دشمن برای شکست جوامع است
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد که ناامید سازی جامعه خطرناک‌ترین راهبرد دشمن در زمین‌گیری جوامع است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام‌ سید میر هاشم حسینی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر بر سعادت فرد و جامعه، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای امید نباشد، آن جامعه با آسیب متنوعی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام یاس و قنوط از رحمت‌الله را بزرگ‌ترین گناه کبیره دانست و بابیان این‌که قنوط شدیدترین مرحله یاس و ناامیدی و جریان آن در عمیق‌ترین لایه‌های وجودی انسان است که ظهور و بروز بیرونی می‌یابد، اظهار داشت: دشمن اگر بخواهد جامعه‌ای را زمین‌گیر کند، از زمین و آسمان و با بهره‌گیری از ابزارهای نوین جامعه‌پذیری به‌ویژه فضای مجازی ناامیدی را در جامعه گسترش می‌دهد؛ با ناامیدی نه‌تنها تولید نسل متوقف، بلکه تمام صنعت و قدرت‌های اقتصادی آن جامعه تضعیف می‌گردد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بابیان این‌که هر مسئولی که با رفتارش در جامعه ناامیدی ایجاد کند، خواسته و ناخواسته در مسیر خواست دشمن قرار دارد، اظهار داشت: هر جا امید باشد، نعمت‌ها و رحمت‌های الهی نازل‌شده، تمام اقدامات اقتصادی، فرهنگی و … برکت خواهد یافت.

وی یاس از رحمت الهی و نداشتن امید بخشش را از بالاترین گناه‌های انسان توصیف و با تأکید بر این‌که اگر کسی تنها امیدش به خدا باشد، الله یاری‌رسان او خواهد بود، اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای بی‌حیایی، بی‌بندوباری و گناهان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیاد شده، در کل فسادهای متعدد فراگیر گردد، آن جامعه گرفتار بدبختی‌‌های زیادی خواهد شد.

حجت‌ الاسلام‌ حسینی اندولوس سازی ایران اسلامی را از راهبردهای خطرناک دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت سرافراز ایران دانست و اظهار داشت: در عین توجه به فساد اقتصادی و مقابله با ظلم و تبعیض‌ها، هیچ‌گاه نباید از بی‌بندوباری و بی‌عفتی‌ها غفلت نماییم؛ اگر گناه در جامعه‌ای رواج پیدا کند، جامعه زمین‌گیر و در مسیر رشد و سعادت دنیوی و اخروی متوقف خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر این‌که انسان مؤمن هیچ بمبستی را برنمی‌تابد، بر اهمیت پاسداشت میراث عمیق حوزه‌های علمیه اشاره نمود و یادآور شد: بر اساس روایات اسلامی گاهی اوقات در همان چیزی که امید نداریم، چه‌بسا مؤلفه امید باز شدن گره‌های کور زندگی باشد، خداوند متعال از جایی که گمان انسان نمی‌رسد، او را مدد می‌کند، همچون ساحره‌های فرعون که به یار حضرت موسی تبدیل شدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر اهمیت تقویت ایمان، بابیان این‌که دشمن پیش از ناامید سازی جامعه باور، ایمان و اعتقاد جامعه را هدف قرار می‌دهد، اظهار داشت: محیط تأثیرات بسیاری بر روح، روان و نوع نگرش‌ها و اعتقادات انسان دارد؛ محیط، محله و فضایی که سرشار از حرف‌های منفی و نامناسب باشد، انسان را ناامید می‌سازد.

وی جهاد در راه خدا را وقف تمام وجود و هستی و بالاترین تلاش انسانی دانست و اذعان داشت: دشمنان در پیشبرد راهبردهای خود و برای مقابله با پیشرفت جوامع همواره سه محور مهم آسیب‌رسانی به باورها، آلوده سازی محیط و فاسد نموده آن و پیشگیری از کار و تلاش جهاد گونه را در دستور کار قرار می‌دهند.

حجت‌ الاسلام‌ حسینی با بیان این‌که هرکسی در مسیر تقویت ایمان، تطهیر محیط و پرتلاش سازی جامعه حرکت کند، در مسیر سعادت در دنیا و آخرت قدم برداشته است، اظهار داشت: هرکسی در مسیر مقابله راهبردهای خطرناک دشمن از قبیل از بین بردن ایمان، فاسد کردن محیط و کاستن همت و تلاش جامعه را به سمت ایمان، طهارت نفس و همت والا حرکت دهد، بدون شک در دنیا و آخرت از خوشبخت‌ترین‌ انسان‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات