۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۷۳۶۷۶۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دلبستگان ارتباط با آمریکا جنایات آن ها را هم ببینند

دلبستگان ارتباط با آمریکا جنایات آن ها را هم ببینند
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: آن‌هایی آب و نان ملت ایران را به تعامل با آمریکا گره می‌زنند نباید جنایات آمریکا بر علیه ملت مظلوم ایران را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تسلیت امام باقر (ع)، گفت: از آغاز امامت امام سجاد (ع) تا شهادت امام حسن عسگری (ع) دوران تلاش سازنده بلند مدت است.

وی افزود: یک بخش از این دوران از امام باقر (ع) است که حضرت در دوران امامت خود در مرحله نخست با تحریف در معارف مبارزه فرهنگی کرد و در مرحله دوم با ایجاد تشکل و تربیت شاگرد، وکلا و نواب خود را به مناطق مختلف اعزام کرد. از جمله این وکلا فرزندش سلطان علی ابن باقر بود که به مشهد اردهال اعزام شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، گفت: در روز عرفه تنها به دعای روز عرفه اکتفا نشود و علاوه بر دعای روز عرفه از دعای ۴۷ صحیفه سجادیه و زیارت عاشورا نیز نباید غافل شد.

وی همچنین از برگزار کنندگان دعای عرفه درخواست کرد تا بخش قابل توجهی از مراسم را برای ترجمه این دعا صرف کنند تا جوانان با معانی دعا آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به نسل جوان توصیه کرد هریک از مراسم‌های عرفه‌ای که اخلاص بیشتری دارد در آن مراسم شرکت و حداکثر استفاده را برای خداشناسی و کسب معرفت الله داشته باشند.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، روح نماز دهه ذی الحجه را ولایت امیرمومنان (ع) دانست و اظهار داشت: گوشت و خون قربانی به خدا نمی‌رسد، اما این تقوا و اخلاص قربانی کننده است که به خدا می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش امام صادق (ع) که هنگام ذبح کردن قربانی، ابتدا حنجره حرص و طمع خود را ذبح کنید، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع آوری نذورات قربانی اعلام آمادگی کرده است تا افرادی که توان قربانی ندارند با حداقل نذورات در قربانی عید قربان شریک شوند.

به گفته وی نخستین قطره خون قربانی که به زمین ریخته می‌شود حتی اگر با ۱۰ هزار تومان در این قربانی شریک شده باشید گناهان انسان بخشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن توصیه مردم به صلح و سازش، از قضات دادگستری خواست با رعایت کامل عدالت و انصاف برای حل مشکلات قضایی مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

به گفته وی بر اساس آمار آرائه شده از سوی دادگستری شهرستان کاشان، درصد سازش در این شهرستان پایین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با عنایت خداوند و رجل اهل قم به پیروزی رسید، گفت: مردم از سال ۴۲ تا ۵۷ و از ۵۷ تا به امروز پشت سر دو امام انقلاب محکم و استوار ایستاده اند.

وی یادآور شد: تنها هفتم تیر سال ۶۰ در یک حادثه ۷۲ نفر از مسؤولان عالی رتبه نظام از جمله شهید بهشتی را به شهادت رسانیدند که اگر این حادثه در هر کشور دیگری رخ داده بود نظام آن متلاشی می‌شد، اما قدرت رعد آسای امام خمینی (ره) قدرت هرگونه تصمیم گیری را از آمریکایی‌ها گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان از معلمان خواست حوادث و جنایت‌های مدعیان دروغین حقوق بشر از جمله اروپا و آمریکا را برای جوانان تبیین کنند که چگونه بمب‌های شیمیایی اهدایی این کشور‌ها توسط صدام زنان و کودکان زیادی را به شهادت رسانید.

وی افزود: آن‌هایی که امروز به آمریکا لبخند می‌زنند و آب و نان ملت ایران را به تعامل و ارتباط با آمریکا گره می‌زنند نباید جنایات آمریکا بر علیه ملت مظلوم ایران را فراموش کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات