۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۳۶۸۸۳

از اصابت خمپاره تا داغی گلوله؛ حکایت شهادت ۲۲ مأمور پلیس

از اصابت خمپاره تا داغی گلوله؛ حکایت شهادت ۲۲ مأمور پلیس
۲۲ مأمور پلیس در مدت ۳ ماه در راه مبارزه با اشرار و قاچاقچیان، گروهک‌های تروریستی و سارقان و زورگیران به شهادت رسیدند.

۲۲ نفر در عرض ۳ ماه شهید شده‌اند؛ آن هم در راه دفاع از جان و مال و ناموس مردم. ۲۲ نفر از کسوت سرباز و سروان گرفته تا سرگرد و سرهنگ، از بالای برجک نگهبانی در هنگ مرزی شرق کشور تا مناطق صعب‌العبور در مرز غربی؛ از دهه پنجاهی گرفته تا دهه هشتادی‌ها، از اصفهان و شیراز گرفته تا ایذه و سراوان، سینه ستبر کرده و تیزی قمه و سوزش گلوله و داغی خمپاره را به جان خریدند تا نکند شیشه آرامش مردم ترک بردارد.

این‌ها مردان بلندبالای انتظامی کشور هستند که از پدر و مادر و همسر و فرزند خود چشم پوشیده و در برابر نامردی و رذالت قد علم کرده و مردانه ایستادند؛ خون دادند و جان فدا کردند و نگذاشتند عزت و سربلندی ایران حتی به سر سوزنی لگدمال شود.

 حادثه حمله تروریستی به برجک سرمزه هنگ مرزی سراوان را که یادتان هست؛ ۵ جوان رشید و غیور مرزبانی از سه سرباز دهه هشتادی گرفته تا دو استوار دهه هفتادی همه در عنفوان جوانی، مردانه در مقابل حمله گروهک تروریستی جیش الظلم ایستادند و تسلیم نشده و جان فدا کردند.

شهدای مدافع امنیت


بیشتربخوانید


 حمله خودسرانه نیرو‌های طالبان در مرز مشترک با افغانستان را که شنیده‌اید؛ همین مرزبانان مظلوم و بی‌ادعا، خیال خام آن‌ها را نقش بر آب کردند؛ بدون آنکه آب در دل ما تکان بخورد؛ یک سرباز دهه هشتادی آسمانی شد تا من و تو در آرامش کامل روز را به شب و شب را به صبح برسانیم، بی آنکه بدانیم در مرز چه رخ داده است.

درگیری با شرور مسلح، مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، جلوگیری از نفوذ گروهک‌های تروریستی، دستگیری سارق و زورگیر و کیف‌قاپ و. همه و همه لیست فهرست‌واری از وظایف ریز و درشت مأموران انتظامی کشور است؛ اگرچه این موارد برای هر کدام از ما فقط چند واژه تکراری است، اما برای مأمورانی که به عهد خود مبنی بر دفاع از جان و مال و ناموس مردم وفا کردند سرفصل جدیدی از زندگی شد و برای بازماندگان شهدای انتظامی کشور، روایت جانفشانی پسر، همسر و پدر.

دختر شهید شهرکی

حکایت جانسوز دختر و پسر «شهید شهرکی» که پدر و مادر خود را در پی ترور و تیراندازی اشرار مسلح از دست دادند؛ همچنین روایت جانگداز یتیم شدن چهار دختر و یک پسر «شهید قنبری» آن هم به بهانه برگزاری سالروز یک «تولد» در ایذه، همه و همه نمونه کوچکی از روایت جانفشانی و ایثار و جوانمردی مردان پلیس کشور است؛ همان مردان بی‌ادعای انتظامی که مقام معظم رهبری مدال «مجاهد فی سبیل الله» را بر سینه شان آویخت.

خانواده شهید قنبری

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات