۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۳۶۹۰۷
معرفی کتاب؛

کتاب "عرفان و سیاست" منتشر شد + لینک

کتاب
کتاب عرفان و سیاست نوشته حمید پارسانیا توسط انتشارات بوستان کتاب در موضوع سیاسی، اجتماعی راهی بازاز نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب "عرفان و سیاست" نوشته حمید پارسانیا توسط انتشارات بوستان کتاب در موضوع سیاسی، اجتماعی راهی بازاز نشر شد.

کتاب حاضر با توجه به ارتباط عرفان با سایر رشته‌ها، به تبیین رابطه میان عرفان و سیاست می پردازد؛ در پاسخ به این سوال که «آیا نگاه عرفانی به انسان و جهان، اندیشه سیاسی و اجتماعی خاصی را به دنبال می آورد یا این دیدگاه، تأثیری در حوزه سیاست عملی و نظری ندارد؟»

در این اثر، هفت تحلیل و دیدگاه متفاوت با عنوان‌های عرفان و فقاهت، عرفان و اندیشه، سازش‏کاری، عرفان انقلابی، قرائت لیبرالیستی، تجزیه و ترجمه و انقلاب عرفانی ارایه و تبیین شده‌اند.

کتاب

از موضوعات این اثر می توان به چالش سیاسی عرفان و فقاهت، قرائت همدلانه منور الفکری، آثار عملی، آثار نظری، روش شناسی، نظر اول، نقص شواهد و شواهد نقض اشاره کرد.

کتاب «عرفان و سیاست» شامل یک مقدمه و هفت فصل است که در هر فصل، نخست به یکی از تحلیل‌ها در قالب یک نظر اشاره کرده که اغلب این تحلیل‌ها بدون آشنایی آنان با متون، مبانی و اصطلاحات عرفانی و بیشتر با نگاه بیرونی محض آن هم به قصد عمل و کنش اجتماعی تحلیل گران بیان شده و در واقع، این وجه مشترک به عنوان مفروض نویسنده در طرح نظریه ها و نقد و بررسی هر یک از آنها است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشانی https://www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات