۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۳۶۹۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتضائات جامعه در برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود

اقتضائات جامعه در برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود
حجت الاسلام انجوی نژاد گفت: پیش از هر برنامه‌ریزی باید اقتضائات جامعه، شهر، نیازهای مردم، نوع تفکرات و ... مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام انجوی نژاد استاد حوزه و دانشگاه در هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان هیأت و تربیت دو در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هیأت یکی از ابزار تربیت انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این ابزار باید در طول سال فعال باشد، مطرح کرد: برای استفاده از این ابزار باید علم لازم نیز میان هیأتی‌ها وجود داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقتضائات زمانه باید در نکات تربیتی دیده شود، عنوان کرد: ازجمله اقتضائات امروز تولید صدایی است که به گوش تمام دنیا برسد.

حجت الاسلام انجوی نژاد با اشاره به اینکه اداره هیأت الزامات خود را دارد، خاطرنشان کرد: برای امور تربیتی نیز نیازمند الزامات دیگری هستیم که نباید با الزامات اداره هیأت یکی شوند.

وی با بیان اینکه باید برای موفقیت ابتدا صحنه بازی خود را بسازیم، تصریح کرد: پیش از هر برنامه‌ریزی باید اقتضائات جامعه، شهر، نیازهای مردم، نوع تفکرات و ... مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فضاسازی مهم‌ترین بخش برگزاری مراسمات است، یادآور شد: فضاسازی باید متناسب با مکان هیأت باشد چراکه اگر این تناسب رعایت نشود در مواردی منجر به سوژه تمسخر شدن تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات