۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۳۷۰۶۹
اوجی:

فاز ۱۱ پارس جنوبی به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

فاز ۱۱ پارس جنوبی به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نفت با بیان اینکه ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده شاهد بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور خواهیم بود، گفت: با این کار از یک میدان مشترک گازی نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جواد اوجی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: امروز صنعت نفت برای مردم عزیز ایران یک عیدی بزرگ و دستاورد بی‌نظیری را به ارمغان آورده است.

وی افزود: قراردادهای فاز ۱۱ پارس جنوبی از سال ۱۳۷۹ بین شرکت‌های مختلف خارجی دست به دست می‌شد و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی بود که در نقطه صفر مرزی قرار داشت.

وزیر نفت گفت: شرکت‌های مختلف خارجی مانند توتال فرانسه، CNPC چین و سایر شرکت‌ها آمدند و قراردادهایی تنظیم شد. اما متاسفانه هیچ‌گاه کار عملیاتی در این حوزه انجام نشد.

وی ادامه داد: در دولت آقای رئیسی بر حسب دستور آقای رئیس جمهور برای عملیاتی کردن و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی بسیج عمومی در وزارت نفت ایجاد شد و خوشبختانه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران و اعضای صنعت نفت کشورمان، شب گذشته سازه ۳۲۰۰ تنی آن با موفقیت نصب شد‌.

اوجی ارزش سازه نصب‌شده در فاز 11 پارس جنوبی را سه و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و گفت که این سازه بر روی فاز ۱۲C پارس جنوبی قرار داشت و در آنجا بهره وری کم بود. در نتیجه، سازه مذکور از این بخش جدا و شب گذشته در فاز ۱۱ نصب شد.

وزیر نفت با بیان اینکه ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده شاهد بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهیم بود، تصریح کرد: با این کار از یک میدان مشترک گازی نیز بهره‌برداری خواهیم کرد که شروع آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب است و به مرور به ۵۰ میلیون متر مکعب نیز خواهد رسید.

وی افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی هفته‌های آینده با حضور آقای رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات