۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۷۱۳۳
امیرآبادی:

مرحوم آشتیانی در انجام وظایف نمایندگی بسیار حساس و دقیق بود

مرحوم آشتیانی در انجام وظایف نمایندگی بسیار حساس و دقیق بود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اعتماد نمایندگان مجلس به تقوای مرحوم آشتیانی سخن گفت و افزود: با وجود مسئولیت‌های مختلف، حضور در بین مردم از ویژگی‌های برجسته مرحوم آشتیانی بود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی از نمایندگان اسبق مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وی درباره مسائل نمایندگی بسیار حساس و دقیق بود.

وی ادامه داد: در طول چهار سالی که بنده و مرحوم آشتیانی همزمان نمایندگان مردم قم بودیم، می‌دیدم که در وظایف خود در قانون‌گذاری هیچ کوتاهی نداشت؛ تلاش‌های وافری در حوزه کاری خود برای خدمت به مردم کشور و بویژه قم داشت؛ مردمداری ایشان زبانزد بود؛ علاوه بر این تلاش در بین مردم حاضر بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره خدمات مرحوم آشتیانی ابراز داشت: راه اندازی دانشگاه پیام نور، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم از کارهای بزرگ مرحوم آشتیانی برای مردم قم بود که به یادگار خواهد ماند.

امیرآبادی فراهانی درباه مسئولیت معاونت مرحوم آشتیانی در جامعه مدرسین ابراز داشت: معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین، ارتباط با ائمه محترم جماعات قم و مردم از دیگر فعالیت‌های مرحوم آشتیانی بود.

وی اظهار داشت: تلاش‌های وی در حل مشکلات مردم و انتقال آن به جامعه مدرسین از کارهای دیگر سیاسی و اجتماعی این شخصیت برجسته حوزوی بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسائل دینی و پژوهشی و حوزه هم کارهای بزرگی کرد؛ غیر از تألیفات خود، در تفسیر نمونه با بزرگان حوزه زیر نظر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی همکاری داشت؛ این‌ها کارهای بزرگ بود که به ثمر نشست و امروز ماندگار است.

امیرآبادی فراهانی به مواضع و صراحت لهجه مرحوم آشتیانی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همه نمایندگان ایشان را به عنوان فردی متقی قبول داشتند؛ همه نمایندگان از سلایق مختلف به ایشان که امام جماعت مجلس شورای اسلامی بود اقتدا می‌کردند؛ این نشانه درستی و پاکی و با تقوا بودن ایشان بود.

ارسال نظرات