۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۳۷۱۳۴
حجت‌الاسلام ذوالنور:

تلاش علمی و فرهنگی مرحوم آشتیانی زبانزد بود

تلاش علمی و فرهنگی مرحوم آشتیانی زبانزد بود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ولایتمداری و زهد حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی را ستود و گفت: خدمات علمی و جهاد فرهنگی وی زبانزد بود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی را از شخصیت‌های انقلابی و برجسته کشور برشمرد و گفت: زحمات و مبارزات ایشان قبل از انقلاب، تلاش علمی و جهاد فرهنگی ایشان زبانزد بود.

وی درباره خدمات علمی مرحوم آشتیانی ابراز داشت: یکی از آثار ماندگار فرهنگی و علمی حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، سعی و تلاش ایشان در تدوین تفسیر نمونه بود که زیر نظر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی انجام گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مسئولیت‌های متعدد مرحوم آشتیانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: عضویت مؤثر در جامعه مدرسین و سه دوره نماینده مردم شریف و انقلابی و ولایتمدار قم در مجلس شورای اسلامی از سمت‌ها و جایگاه‌هایی بود که تأثیرات ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه و مجلس شورای اسلامی داشت.

حجت‌الاسلام ذوالنور قانون امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را مرهون خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عنوان و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد ائمه جمعه و جماعات و به طور خلاصه مرحوم آشتیانی هر جا که باری از نظام بر زمین مانده بود، پیش قدم می‌شد تا این بار را در خدمت به نظام اسلامی از زمین بر دارد.

وی ولایتمداری، اخلاق مداری، زهد، بریدن از دنیا، حریت، بی‌تعارف بودن سر ارزش‌های انقلاب و تقوای مرحوم آشتیانی را ستود و تصریح کرد: در هر زمینه‌ای که ارزشی از ارزش‌های انقلاب در خطر بود از روبرویی با هیچ کس ابا نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وجود مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی را باعث خیر و برکت توصیف کرد و گفت: فقدان و ارتحال این شخصیت برجسته، ثلمه‌ای بر نظام و انقلاب اسلامی است؛ بویژه اینکه مرحوم آشتیانی درباره پیروی از رهبر معظم انقلاب و ادامه خط حضرت امام (ره) بسیار حساس بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان تأکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی به واقع الگوی اخلاق، ولایتمداری، ارزشمداری و انقلابی‌گری بود؛ آثار و خدمات ایشان باقی است و در پیشگاه خداوند رو سفید اشت.

ارسال نظرات