۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۷۳۷۱۳۶
مراسم باشکوه دعای عرفه؛

گرمای نیایش و نیاز در عصر تابستانی

گرمای نیایش و نیاز در عصر تابستانی
عصر عرفه از پر فضیلت ترین ایام سال بوده که هرساله مؤمنان زیادی کلمات سیدالشهدا را زمزمه کرده و با خدای متعال راز و نیاز می کنند و امروز نیز استقبال از عرفه ستودنی است.

عصر عرفه یکی از بزرگ ترین و با فضیلت ترین ایام سال است که در روایات و احادیث مورد تأکید قرار گرفته و از دیرباز نیز مورد توجه مردم شریف کشور ما قرار داشته است.

مراسم روز عرفه در جای جای کشور با حضور اقشار مختلف مردم با حال و هوای نیایش و نیاز به درگاه الهی در حال برگزاری است و مردم متعبد ایران اسلامی هم نوا با کلمات سیدالشهدا، اشک نیاز ریخته و با روضه مرثیه سرایان اهل بیت دل سوخته تر به درگاه الهی دست دراز می کنند.

گرمای نیایش و نیاز در عصر تابستانی

مراسم دعای عرفه در حرم مطهر امام رضا با حضور پرشور مردم دردمند در روز شهادت حضرت مسلم، در حال برگزاری است؛ مردم زیادی زیر آفتاب تابستان در هوای گرم در صحن و سرای امام هشتم هم نوا با کلمات اباعبدالله اشک فقر به درگاه الهی ریخته و در پیشگاه خداوند متعال اهل بیت را واسطه خواسته های خود قرار می دهند.

در سرتاسر مضامین دعای عرفه اعلام نیاز انسان به درگاه الهی و درخواست خاضعانه عبد از مولا دیده می شود که شیعیان اباعبدالله همزمان با روضه ای که مرثیه سرایان حین دعا می خوانند، بر مصائب اهل بیت در ایام شهادت حضرت مسلم  اشک می ریزند.

گرمای نیایش و نیاز در عصر تابستانی

مراسم دعای عرفه در حرم حضرت معصومه با نوای سیدمهدی میرداماد در حال برگزاری است و تصاویر تلویزیونی نیز پر شدن محل برگزاری و حضور جمعیت در صحن های بیرونی و میدان آستانه را نشان می دهد؛ هوای قم به شدت گرم شده و نشستن در فضای باز طاقت را طاق می کند اما گرمای جمعیت دست به دعا، بر گرمای عصر تابستان غلبه کرده و مردم زیادی در قم و دیگر نقاط کشور با شرایطی مشابه در جمعیت های واحد کلمات پرمعنای دعای عرفه را زمزمه می کنند.

در مسجد مقدس جمکران نیز جمعیت مؤمنان ستون در ستون در هوای گرم، ایام پر قدر عرفه را قدر دانسته و در مراسمی معنوی حضور یافتند و حجت الاسلام میرزامحمدی برایشان روضه و دعا می خواند.

اقشار مختلف مردمی از پیر تا جوان، کتاب دعا به دست گرفته رو به قبله نشسته اند و یکی زار زار، اشک می ریزد و دیگری نیز با قلب محزون به دعا گوش می دهد و فردی دیگر نیز در این مراسم حضور یافته و خود را در جمعیت دردمندان به درگاه الهی نشانده است.

گرمای نیایش و نیاز در عصر تابستانی

لازم نیست همه اشک بریزند تا عظمت دعا را درک کنند که اگر کسی اشکش نیامد خود را خسران دیده بداند؛ خداوند متعال بر همه دست هایی که به درگاهش دراز شده نظاره می کند و در میان بندگانش پاسخ همه را می دهد. اما حال معنوی حاکم در حرم های اهل بیت در کشور بسیار معنوی و سرشار از اشک و نیاز است.

پخش های تلویزیونی نیز مراسم های مختلف را پوشش داده و اگر در کوچه ها قدم بزنید صدای تلویزیون بسیاری از خانه ها را می شنوید که دعای عرفه طنین انداز است و مردمی که موفق به حضور در مراسم نشدند با مردم دردمند، همصدا شده و به درگاه الهی دست دراز می کنند.

پخش دعا از عرفات، از کربلاء، مشهد، قم، جمکران و... با صداها و نواهای مختلف ستودنی است اما جالب تر از همه نجوای ناشنوایان در حرم امام رضا است که از شبکه سلامت در حال پخش است. هم کلامی کسانی که قدرت تکلم ندارند با حضرت سیدالشهدا، بسیار زیبا است و دل های این جماعت به خدا نزدیک تر است.

از همه مؤمنان خواستار هستیم در این ایام پرفضیلت همه خدمت گزاران به نظام اسلامی و دین اسلام را دعا کنند.

ارسال نظرات