۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۳۷۱۴۹
آیت الله خاتمی تأکید کرد؛

لزوم برخورد قاطع با متعرضان به افراد محجبه/ حذف منافقین؛ پیامد شکست غرب در اغتشاشات

لزوم برخورد قاطع با متعرضان به افراد محجبه/ حذف منافقین؛ پیامد شکست غرب در اغتشاشات
آیت الله خاتمی در نماز عید قربان با اشاره به تعرض یک عده به یک خانم محجبه این اقدام را منکر آشکاری دانست که هر چه سریع تر توسط مسؤولان ذی ربط باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تقوا در مضامین اخلاقی دین مثل خون جاری در پیکره دین است. در همه عرصه‌ها تقوا مطرح است و در حقیقت درس اخلاق دائم است بنابراین خطبه‌های عید و نماز جمعه پیوسته بر رعایت تقواست.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) با تقسیم قلبی که خانه شیطان است یا قلبی که خانه تقوا است، قلب سرشار از تقوا را خانه بندگی معرفی کرد.

وی ادامه داد: این دل مدام به یاد خداوند بوده و در این دل شکر خداست. سپاس نعمت‌های اوست که انسان را غرق خود کرده است و انسان توان شمارش نعمت‌های ذات مقدس ربوبی را ندارد. این دل خانه تقواست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دلی که خانه شیطان است نیز بر دو قسم است، عنوان کرد: دلی که خانه شیطان باشد گاه به دنبال دنیا و مظاهر مختلف آن است و همچنین دین را بازیچه حساب کرده و برای مطامع خود از آن استفاده می کند؛ فردی که قلب او خانه شیطان شده گاه خود را به دنیای دیگران می فروشد که این فرد بسیار بدبخت تر از نوع اول است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حدیثی از امام علی کسی که دین خود را به دنیای دیگران بفروشد را بدبخت ترین فرد دانست و تأکید کرد: هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چون دنیا برای همه از بین رفتنی است.

وی با اشاره به انتخابات سال جاری با توصیه ای اظهار داشت: سفارش می‌کنم که دل را کانون شیطان قرار ندهید نه به فکر دنیای خودمان و نه به فکر دنیای دیگران باشیم. دنیا به تعبیر امام هادی(ع) همچون بازار است که برخی سود می‌کنند و برخی زیان.

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در 6 تیرماه، از خداوند جهت حفظ ایشان سپاسگزاری کرد و گفت: از امروز به عنوان عید غدیر به عنوان هفته امامت و ولایت اعلام شده که حسن سلیقه و نامگذاری با حساب و کتابی است.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارکنان دستگاه قضا را دستورالعمل های ایشان به قوه قضائیه معرفی کرد و نکات مطرح شده در این دیدار را یادآور شد.

استا درس خارج حوزه علمیه افزود: ایشان چند نکته سفارش فرمودند؛ اولین نکته، فسادزدایی از بیرون و درون قوه قضاییه که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تا دستگاه قضایی نسبت به آن عنایت داشته باشد. نکته دوم برخورد مهربانانه با مردم چه آن‌ها که کارشان درست می‌شود و چه آن‌ها که کارشان درست نمی‌شود و نباید با اخم با مردم برخورد کنند.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به قوه قضاییه عنوان کرد: سومین نکته، حفاظت از امنیت روانی جامعه بود. این معنا ندارد که عده‌ای در فضای مجازی و غیر آن، مدام با اخبار دروغ بر روی اعصاب مردم راه بروند. ورود مقتدرانه قوه قضاییه به‌عنوان یکی از نهادهای امنیت ساز در این عرصه است. نکته چهارم که رهبر انقلاب تصریح کردند تاکید بر آزادی‌های مشروع مصرح در قانون اساسی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتفاقاتی که برای اعضای منافقین در روزهای گذشته افتاد این وقایع را مایه ذلت آن ها دانست و آن ها را جنایتکاران بی وجدان معرفی کرد.

وی با اشاره به کشته شدن یکی از اعضای ارشد سازمان منافقین در حمله پلیس آلبانی اظهار داشت: این فردی که به دَرَک واصل شد در عملیات مرصاد ۶۰ نفر از فرزندان شما را لب تشنه به شهادت رساند. کسی که فرزندان پاسدار شما را در اول انقلاب شکنجه کرد و با شکنجه به شهادت رساند و فردی که در ترور شهید آیت دست داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفین نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به آمریکا و اروپا که حامیان مخالفین نظام هستند، اظهار کرد: به آمریکا و اروپا می‌گویم، همه مخالفینی که شما درست می‌کنید، سرنوشت محتوم همه آن‌ها شکست است. ما خبرهای پشت صحنه داریم که مخالفین دیگری هم به‌جای منافقین توسط آمریکا و اروپا در حال ایجاد شدن هستند. به آن‌ها می‌گویم پیشاپیش بدانید که بدون هیچ تردیدی این‌ها نیز شکست خورده‌اند.

وی افزود: اغتشاشات پاییز سال گذشته را همین افراد به وجود آوردند. ایادی منافق بودند که اغتشاشات سال گذشته را ایجاد کردند و این یکی از پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته است. دیگر پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته حذف منافقین از سیاست‌های خود(آمریکا و اروپا) است. حامیان منافقین بدانند اگر منافقین را حذف کنند یا آن‌ها را نگه دارند، آن ها منفور این ملت هستند و مردم ما مرگ بر منافق را در کنار مرگ بر آمریکا می‌گویند.

آیت‌الله خاتمی در پایان خطبه های نماز عید قرآن اشاره ای به حجاب داشته و اظهار داشت: پشت صحنه‌ها هم روشن است، بی‌حجابی برای فرو ریختن بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه است. بانوان ایران اسلامی از سالیان قبل پیشینه حجاب داشتند و با افتخار باحجاب بودند. به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچگاه بی‌حجابی آنها هنجار نخواهد شد چراکه ناهنجاری بوده، ناهنجاری هست و ناهنجاری خواهد بود. دوستانه به آن‌ها توصیه می‌کنم اگر دنیا و آخرت خود را می‌خواهند به سمت حجاب بروند.

وی با اشاره به تعرضات بی گاه برخی بی حجاب ها به افراد محجبه این موضوع را غیرقابل تحمل دانست و خطاب به مسؤولین امر گفت: با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند. تقاضا می‌کنم به صورت قانونی وارد این موضوع شوید.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ما یک نظام هستیم و بایستی در نظام همه کارها قانونی صورت بگیرد. سروران مسئول، کتک زدن خانم باحجاب منکر آشکار است. منتظر که و چه هستید اینکه جنایت کنند و بعد بگویند ببخشید ما تند شدیم. بی‌خود تند شدید چرا در جاهای دیگر تند نمی‌شوید. بنابراین از مسئولان محترم تقاضا می‌کنم پیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند.

ارسال نظرات