۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۷۱۶۳

آرزوی صلح و صفا با بوی گاز خردل

آرزوی صلح و صفا با بوی گاز خردل
سفارت آلمان در ایران در سالروز بمباران شیمیایی مردم سردشت برای مردم آرزوی صلح و صفا کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، صفحه منتسب به سفارت آلمان در ایران در سالروز بمباران شیمیایی سردشت برای مردم آرزوی صلح و صفا کرد.

سفارت آلمان در ایام عید قربان در این توئیت نوشت: "سفارت آلمان برای همه کسانی که عید قربان را جشن می‌گیرند، عیدی پر از صلح و صفا آرزو دارد."

امسال روز عید قربان هم‌زمان شده با سالروز بمباران شیمیایی مردم بی‌ دفاع سردشت؛ حمله وحشیانه‌ای که منجر به شهادت ۱۱۰ نفر از مردم و شیمیایی شدن هشت هزار نفر دیگر شد، حمله‌ای که توسط رژیم بعث با استفاده از سلاح‌‌های شیمیایی که شرکت‌های آلمانی در رده اول و شرکت‌های انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی در رده دوم در اختیار آنها گذاشته بودند انجام شد.

حال سفارت آلمان بدون اشاره به جنایت سردشت و در سالروز آن جنایت که طی این سال‌ها نه عذرخواهی کرده و نه برای جبران (البته آن همه شهید و جانباز قابل جبران نیست) حتی قدمی کوچک برنداشته به بهانه عید قربان برای مردم آرزوی عیدی پر از صلح و صفا کرده است.

جنایت سردشت را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم

همانطور که امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در مراسم سالروز جنایت سردشت تاکید کرد که عاملان و همدستان جنایت سردشت را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم مردم ایران هم کسانی که در این جنایت دست داشتند را نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند چون همچنان بوی گاز خردل در کوچه‌ پس کوچه‌های سردشت به مشام می‌رسد.

ارسال نظرات