۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۲۰۷

در جلسه جامعه مدرسین با رئیس قوه قضائیه چه گذشت + گزارش تصویری

در جلسه جامعه مدرسین با رئیس قوه قضائیه چه گذشت + گزارش تصویری
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با حضور در جلسه جامعه مدرسین توضیحاتی را در خصوص فعالیت ها و اقدامات قوه قضائیه ارائه کرد و دیدگاه اعضای جامعه مدرسین را جویا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رئیس قوه قضائیه با سفر به شهر مقدس قم، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حضور یافت.

رئیس جامعه مدرسین، در ابتدای این جلسه، با بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، به خدمات بزرگ وی نسبت به انقلاب اسلامی و دستگاه قضا اشاره کرد.

در جلسه جامعه مدرسین با رئیس قوه قضائیه چه گذشت

آیت الله حسینی بوشهری با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان قوه قضائیه با ایشان، گفت: کار قوه قضائیه، کار سنگینی است و این دستگاه در اسلام و انقلاب اسلامی، جایگاه رفیعی دارد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، تاریخچه‌ای از خدمات و فعالیت‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قبل و پس از انقلاب اسلامی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: خدا را شاکرم که از زمانی که مسؤولیت اداره قوه قضائیه را بر عهده گرفته‌ام، چند بار در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شده‌ام.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در تحقق تمدن اسلامی گفت: با همه تلاش‌هایی که تا کنون صورت گرفته است، تا رسیدن به تمدن اسلامی فاصله داریم و مردم همچنان از روحانیت و خصوصاً مسؤولین، توقعاتی همچون تحقق عدالت اجتماعی و فراهم شدن زمینه یک زندگی عزتمندانه اسلام پسند را دارند.

در جلسه جامعه مدرسین با رئیس قوه قضائیه چه گذشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم امیدافزایی در جامعه تصریح کرد: همه مشکلات را نمی‌توان به پای دشمنان گذاشت و باید در نتیجه اقدامات ما، امید در جامعه تقویت شود.

رئیس دستگاه قضا، برنامه ریزی دقیق، تمرکز بر اولویت‌ها، هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، اجتناب از بروز آسیب‌های گذشته و مبارزه با تبعیض و بسترهای فسادزا را به عنوان چارچوب فعالیت‌های خود در قوه قضائیه توصیف کرد و ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه با فسادهای اقتصادی، فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی، توضیحاتی در خصوص لایحه عفاف و حجاب ارائه نمود.

در ادامه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

در جلسه جامعه مدرسین با رئیس قوه قضائیه چه گذشت

لزوم تقویت اعتماد عمومی نسبت به قوه قضائیه، لزوم بازنگری در حضور رسانه‌ای این قوه، لزوم برخورد قاطع با اخلال گران امنیت کشور، لزوم مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی عمومی، لزوم شایسته سالاری در انتصابات، لزوم سرمایه گذاری بیشتر نسبت به مسأله شفافیت، مشکلات مربوط به ثبت اسناد، تأکید بر توجه به جنبه‌های اخلاقی، بصیرتی و شخصیتی قضات، لزوم برنامه ریزی جهت تقویت بنیه علمی قضات، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، تأکید بر اولویت مبارزه با فساد ، لزوم تسهیل دسترسی مردم به مسؤولین قضایی، مشکلات مربوط به تأخیر در صدور حکم و عدالت قضایی، از جمله مواردی بود که اعضای جامعه مدرسین بر آن تأکید کردند.

در پایان نیز حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، به ارائه توضیحاتی در خصوص ابهامات، سؤالات و فعالیت‌های قوه قضائیه پرداخت و بر توجه دستگاه قضا نسبت به اصلاح سرمنشأ‌های فساد، تأکید کرد.

گزارش تصویری اختصاصی رسا از حضور قاضی القضات در جلسه جامعه مدرسین

ارسال نظرات