۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۳۷۲۴۸
به همت خبرگزاری رسا برگزار می شود؛

پویش بزرگ «ولایت فقیه امتداد غدیر» با جوایز ارزنده

پویش بزرگ «ولایت فقیه امتداد غدیر» با جوایز ارزنده
پویش بزرگ« ولایت فقیه امتداد غدیر» از عیدقربان تا غدیر به همراه جوایز ارزنده مادی و معنوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، غدیر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر گرامی اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(علیه السلام) را به فرمان خداوند متعال به عنوان جانشین خود معرفی کردند و حاضرانی که در آن واقعه حضور داشتند با امام علی(علیه السلام) بیعت کردند.

غدیر به عنوان دریایی از باور و بصیرت، در کویر حیرت و هامون ضلالت به حساب می آید تا کام جان‌های مشتاق ولایت از آن سیراب شود و یکی از مهم ترین شاخص های غدیر این است که سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه‌ی امامت محسوب می شود و غدیرمی تواند برای ره‌گم‌کردگان صراطی باشد که به سمت سنت پیامبر اکرم (ص) بازگردند و غدیر برنامه‌ای الهی برای حیرت‌زدایی از اذهان و اعمال امت در افق‌های آینده‌ی تاریخ. غدیر، تداوم خط رسالت، در آیینه‌ی امامت است.

از مفهوم غدیر می توانیم این نتیجه را بگیریم که عاشورا با امامت پیوند دارد و غدیر با کربلا پیوسته است و اگر امت مسلمان جهان به پاسداری از غدیرها بپردازند هیچ گاه شاهد وقوع عاشوراهای مظلومیت و کربلاهای خون و شهادت در جهان نخواهیم بود و خورشید امامت، در محاق خلافت قرار نمی‌گیرد و باید بدانیم که امت بی‌امام، مانند یک رمه‌ی بی‌چوپان، گله‌ی بی‌شبان و راه بی‌علامت، شب بی‌چراغ، کشتی بی‌ناخدا، دشت بی‌چشمه و قنات خشکیده و بی‌آب است.

همه مسلمانان وظیفه دارند تا قیام قیامت پیام غدیر را که پیام ولایت است به یکدیگر برسانند و به خاطر بسپارند تا مبادا آن را فراموش کنند از این رو با ایجاد پویش های شادی باید این واقعه مهم تاریخی را به نسل های حال و آینده رسانید.

پویش بزرگ« ولایت فقیه امتداد غدیر»

پویش بزرگ« ولایت فقیه امتداد غدیر» از عیدقربان تا غدیر  همراه با 12 جایزه 500هزار تومانی و 12 جایزه فرهنگی به همت خبرگزاری رسا برگزار می گردد.

قابل توجه علاقمندان برای شرکت در این پویش کافیست؛ عکس، فیلم، نقاشی، شعر، حدیث و ایه های قربانی پیرامون ولایت را به آدرس @seyfollah2 ارسال کنید.

ارسال نظرات