۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۳۷۴۲۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فعالیت های قرآنی در مناطق مختلف مازندران

ضرورت تقویت فعالیت های قرآنی در مناطق مختلف مازندران
خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت های قرآنی در مناطق مختلف این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان نور، خواستار تلاش بیشتر در راستای ترویج قرآن شد و اظهار داشت: عید غدیرخم در پیش است، انتظار داریم جشن غدیری باشکوه در این شهر نور و ایمان برگزار شود‌.

وی با بیان این که شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌صورت ملی مصوب شده است، کار قرآنی در دهه امامت و ولایت را از بهترین امور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به کم‌توجهی و کم کاری‌های زیاد در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: هر چقدر بیشتر به قرآن بی‌توجهی کنیم گرفتاری‌های بیشتری به ما روی می‌آورد، در حالی که اگر به سمت قرآن و اهل بیت(ع) برویم بسیاری از این گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که بهترین مقابله با فتنه‌ها و جنگ‌های سایبری تشکیل هسته‌های قرآنی و آشنا کردن نسل جوان و خانواده ها با این کتاب، عزیز یادگار پیغمبر است، عنوان کرد: قرآن را در مدارس و مراکز آموزشی ببریم، هر مسجدی باید یک برنامه قرآنی داشته باشد، مهم تر از مشکلات مالی مشکل فرهنگی در خانواده‌ها است، متاسفانه والدین برای قرآن هزینه نمی‌کنند و رغبت لازم را ندارند.

وی با اشاره به وجود جامعه قرآنی خوب در شهرستان نور، اضافه کرد: شروع هر کاری با انگیزه‌های قرآنی همراه است، پرهیز پراکنده‌کاری یا موازی‌کاری در این حوزه و تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر در این حوزه ضرورت دارد.

امام جمعه ساری همچنین گفت: هدف شورای توسعه فرهنگ قرآنی جمع کردن پراکنده‌کاری در یک بستر و ایجاد زمینه برای حضور نیروهای قرآنی در یک مکان برای شناسایی و حل مسائل است‌.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تصریح کرد: چنانچه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بازوی پشتیبانی داشته باشد در حوزه‌های مختلف خیرین فعال هستند، خیرین فعالیت‌های قرآنی از جمعی از کسانی که تمکن مالی و باورمندی مالی دارند انتخاب شوند و پای کار بیایند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی درباره حمایت یک پاکبان از یک یتیم، اظهار کرد: در جامعه افراد خیری که صرفا تمکن مادی هم ندارند فراوان هستند.

وی خواستار شکل‌گیری جلسات تفسیر قرآن شد و تاکید کرد: دوست داریم مساجدی که امام جماعتش مقداری از فضل حوزوی برخوردار هستند بتوانند هفته‌ای یک شب به تفسیر آیه‌ای از قرآن بپردازند و این جلسه در کل مساجد شهرهای استان برگزار شود.

امام جمعه ساری با بیان این که جلسات تفسیر قرآن را باید به زندان‌ها، مدارس، بازار و اصناف و مکان‌های عمومی دیگر کشاند، ادامه داد: در حوزه قرآنی کار زیاد و زمینه فراهم است، ما به‌جز قرآن و اهل‌بیت (ع) پناهگاهی نداریم‌، فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) مردم را پای کار نظام می‌آورد‌.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در پایان بیان کرد: مسؤولان این امانتداران ملت باید در حوزه قرآنی خودشان را تقویت کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات