۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۷۴۳۳

دومین روز تجاوز به جنین؛ ۱۰ شهید، بیش از ۱۰۰ مجروح

دومین روز تجاوز به جنین؛ ۱۰ شهید، بیش از ۱۰۰ مجروح
رژیم صهیونیستی، برای دومین روز متوالی در حال حمله همه‌جانبه زمینی و هوایی به جنین در کرانه باختری است. این تجاوز تاکنون 10 شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری ادامه می‌دهند.

به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به جنین از سحرگاه دیروز (دوشنبه، ۳ جولای)، ۱۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم است. هلال احمر نیز امروز اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار وخیم است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند، اما تجاوز اسرائیل به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود. تصاویر منتشر شده از اردوگاه جنین بیانگر حجم ویرانی بی‌سابقه در آن است.

در مقابل رژیم صهیونیستی تایید کرد که یکی از نظامیانش در پی انفجار یک بمب دست‌ساز، زخمی شده است. این رژیم همچنین ادعا کرد که صدها مواد منفجره را در جنین کشف و توقیف کرده است و با پهپادهای خود بیش از ۲۰ بار  علیه اهداف مختلف در اردوگاه جنین، حمله کرده است و حمله زمینی و هوایی علیه جنین، را تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد. 

حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنین، که از بامداد روز گذشته آغاز شده، امروز نیز ادامه یافت و در سایه تداوم درگیری نظامیان صهیونیست با نیروهای مقاومت، سحرگاه امروز محله «الدمج» در اردوگاه جنین هدف حمله هوایی این رژیم قرار گرفت. کتیبه جنین زیر مجموعه سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: : رزمندگان ما به یاری و قدرت خداوند، یگروهی از نیروهای صهیونیست را فریب دادند و آنها را در محله الدمج به تله انداختند و  شدید و مستقیم به سمت آنها تیراندازی کردند. 

با وجود آنکه مقاومت فلسطین مانع پیشروی اشغالگران صهیونیست از محورهای مختلف به اردوگاه جنین شده‌اند، اما صبح امروز، اشغالگران با نفوذ به محله «القحلیشه» در اردوگاه جنین، پدر شهید «قیس جبارین» و فرزندش «قصی» را دستگیر کردند. 

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد که طی دیروز و امروز، ۱۲۰ فلسطینی را در جنین به اسارت گرفته است. 

درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر، صبح امروز در محله «الزهراء» تشدید شد و اشغالگران در حال اعزام نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به جنین هستند و از صبح امروز، همزمان با تداوم حملات اشغالگران، شمار زیادی از هواپیماهای شناسایی این رژیم بر فراز آسمان این شهر در حال پروازند.

 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات