۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۳۷۵۴۷
رئیس ستاد عتبات و عالیات در کاشان مطرح کرد؛

لزوم رفع مشکلات موکب‌های اربعین حسینی کاشان قبل از ماه محرم

لزوم رفع مشکلات موکب‌های اربعین حسینی کاشان قبل از ماه محرم
اصفهان – رسولی فینی گفت: اربعین حسینی امسال ۱۳ موکب از کاشان در نجف، مسیر نجف به کربلا و در کربلا کار اسکان و پذیرایی از زانران اربعین حسینی را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی محمد رسولی بعداز ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه امسال از شهرستان کاشان ۱۳ موکب در اربعین حسینی به زائران امام حسین(ع) خدمات دهی خواهند کرد، گفت: از این تعداد یک موکب در مرز مهران و ۱۲ موکب دیگر در عراق پذیرای زائران امام حسین(ع) خواهند بود.

وی یادآور شد: خدمات دهی موکب ها تنها برای اربعین حسینی نیست بلکه در حوادث غیر مترقبه‌ای که در سراسر کشور رخ می‌دهد موکب ها بلافاصله برای حمایت‌های از زلزله زدگان و سیل زدگان اعزام می‌شوند.

رسولی فینی با اشاره به مشکلات پیش روی موکب ها در اربعین حسینی به ویژه با سهمیه بندی آرد در کشور، افزود: تهیه آرد، گاز، یخ و مشکل ورود کامیون‌های ترابری موکب در مرز ایران و عراق ار مهمترین مشکلات و دغدغه‌های امسال موکب های کاشانی در اربعین حسینی امسال است.

وی به لزوم رفع مشکلات موکب‌های اربعین حسینی کاشان قبل از فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد و گفت: با سهمیه بندی آرد، مشکل فراهم شدن آرد از چالش‌های جدی موکب های شهرستان کاشان است که برای رفع این معضل نیاز به برنامه ریزی از هم اکنون و تدبیر جدی است.

رسولی فینی با تأکید همکاری با موکب های کاشان در مرز ایران و عراق، اظهار داشت: تسهیل عبور کامیون‌های حامل امکانات و تجهیزات موکب های شهرستان کاشان از مرز یکی از مهمترین دغدغه‌ها و چالش‌های موکب داران شهرستان کاشان در ایام اربعین حسینی است.

لازم به ذکر است، موکب علی ابن باقر، موکب العباس، موکب جواد الائمه، از موکب سن سن، موکب راه روشن، موکب مرز مهران، موکب الحیدر، موکب حضرت زینب قمصر، موکب، ولی ابن موسی الکاظم راوند و موکب ام البنین از جمله ۱۳ موکب فعال شهرستان کاشان در ایام اربعین حسینی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات