۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۳۷۶۰۸
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

ضرورت حفظ وقار و شأن لباس روحانیت توسط طلاب

ضرورت حفظ وقار و شأن لباس روحانیت توسط طلاب
اصفهان _ مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت حفظ وقار و شأنیت لباس روحانیت گفت: اگر کسی شئون لباس روحانیت را رعایت نکند ممکن است عدالت او از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در نوزدهمین دوره طرح ادیب و مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه هیچ نعمتی بالاتر از امامت و ولایت و رهبری نیست، گفت: اگر همه آب دریاها مرکب شود و همه درخت‌ها قلم بشود و بخواهیم نعمت‌های الهی را احصا کنیم نمی‌توانیم، اما هیچ نعمتی را خداوند بر ما منت نگذاشته است، مگر در نعمت هدایت و ولایت که خداوند می‌فرماید بر ما منت گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عظمت نعمت ولایت و هدایت، خاطرنشان کرد: برخی افراد یهودی صفت هستند و اگر مشکلی باشد آن را بپای روحانیت می‌نویسند و مقصر مشکلات را روحانیت می‌دانند ولی اگر دستاوردی کسب بشود آن را حاصل تلاش خودشان می‌دانند. امروز ما از نظر سیاسی در بهترین موقعیت‌ها هستیم و کشورهایی که با ما مشکلاتی داشتند امروز در حال مراجعه به کشور ما و تعامل با ما هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید خداوند است که بر شما بخاطر نعمت ولایت و هدایت منت می‌گذارد. این انقلاب است که بر ما منت دارد نه اینکه ما بر سر انقلاب منت بگذاریم، این آموزه قرآن کریم است. قرآن کریم می‌فرماید یهود و نصارا دست از شما برنخواهند داشت مگر اینکه از آنها تبعیت کنید و در سیاست‌های ما نیز این موضوع باید در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، تصریح کرد: تعامل و تبادل با کفار و کشورهایی مثل چین و روسیه هیچ کجا در اسلام منع نشده است بلکه مسأله این است که نباید با سلطه طلبان و کسانی که خواستار تسلط بر ما هستند ارتباط بگیریم و از آنها تبعیت کنیم، اما اینکه تعاملات اقتصادی و سیاسی داشته باشیم هیچ کجا منع نشده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر اهمیت ایستادگی در مقابل دشمنان در دستورات اسلام، عنوان کرد: اسلام به گوشه نشینی و ذکر گفتن نیست، بالاترین نعمت برای ما نعمت ولایت و هدایت است و در قرآن کریم به آن تصریح شده است، قطعا کسی که ما را هدایت و راهنمایی می‌کند می‌تواند بر ما منت بگذارد و قرآن کریم برای درک اهمیت مسأله هدایت و رهبری بر ما منت گذاشته است تا بدانیم چه نعمت بزرگی به ما عطا شده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت شئون لباس مقدس روحانیت، گفت: اگر کسی شئون لباس روحانیت را رعایت نکند ممکن است عدالت او از بین برود، قطعاً خانواده روحانیون باید مسائل مهمی نظیر حجاب را بسیار ویژه و جدی در نظر داشته باشند و کسانی که معمم می‌شوند باید بدانند یک روز نو و زندگی جدیدی را آغاز کردند و باید در همه مسائل الگو باشند. بانوان باید مراقب نظم و نظافت لباس روحانیت همسران خود باشند و خود طلاب نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: من خودم نیز لباسم را شسته، اتو کرده و می‌پوشم، همین دیشب نیز این کار را انجام دادم و اصلا ایراد نیست که ما این کارها را انجام بدهیم و لازم است وقار سربازی امام زمان(عج) را حفظ کنیم و رفتار و کردار ما الگو برای جامعه باشد و مردم را با مرام و مسلک دین آشنا کنیم.

حسین عجمی

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات