۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۷۸۲۷
فرمانده انتظامی کاشان:

نیروی انتظامی در خدمت به دستگاه امام حسین خستگی ناپذیر است

نیروی انتظامی در خدمت به دستگاه امام حسین خستگی ناپذیر است
اصفهان – سرهنگ کاکاوند گفت: خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین و عزاداری‌های هیئات مذهبی تنها جایی است که نیروی انتظامی را خسته نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ ایرج کاکاوند دوشنبه شب درهمایش مسؤولان هیات‌های مذهبی کاشان که در حسینیه شهدا درب یلان کاشان برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا با دفاع از میهن اسلامی و دادن خون و جان خود امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی افزود: هنوز هم باب شهادت باز است و روزی نیست که شهدای امنیت با دادن خون و جان خود در سراسر کشور از نظام و انقلاب اسلامی دفاع نکنند تا ما با امنیت کامل در چنین برنامه‌های برای عزاداری امام حسین(ع) برنامه ریزی کنیم.

سرهنگ کاکاوند بر لزوم عزاداری همراه با شور و شعور از سوی هیئات مذهبی شهرستان کاشان تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که هیئات مذهبی با رعایت موارد امنیتی با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: امروز دشمن برای هیئات مذهبی و عزاداری‌ها طرح و برنامه دارد و برای رسیدن به اهداف خود از هر فرصتی استفاده می‌کند و به دنبال این است تا با تهیه فیلم قمه زنی در برخی هیئات و انتشار آن در فضای مجازی چهره اسلام را به دنیا خشن معرفی کنند.

به گفته وی دشمن امروز به دنبال ترویج بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌های محرم و تلاش در تضعیف مبانی و اصول اسلام است.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به اینکه مراسم عزاداری  امام حسین(ع) زنده نگه داشتن اسلام نابی است که منافع استکبار را به خطر می‌اندازد، گفت: تحریف واقعه عاشورا و انحراف قیام حضرت امام حسین(ع) همواره هدف دشمن بوده تا از این طریق جلوی گسترش مبانی اسلام ناب را بگیرد.

فرمانده انتظامی کاشان از عزاداری به عنوان یکی از اعمال مستحب در اسلام نام برد و گفت: هیئات مذهبی مراقب باشند برای انجام یک عمل مستحبی با ایجاد ترافیک و آلودگی صوتی سبب مزاحمت همسایگان و  مرتکب عمل حرام نشوند.

سرهنگ کاکاوند بر رعایت برخی باید‌ها و نباید‌ها در مراسم‌های عزاداری امسال تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که دسته های عزاداری در محرم امسال برای ایجاد نظم و امنیت با نیرو‌های انتظامی همکاری کنند و سیستم صوتی بیرون از مساجد و حسینه‌ها را قبل از ساعت اعلام شده خاموش کنند.

وی ادامه داد: خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین و عزاداری‌های هیئات مذهبی تنها جایی است که نیروی انتظامی را خسته نمی‌کند و با وجود اینکه نمی‌توانند همراه با عزاداران عزاداری کنند، اما با افتخار امنیت عزاداری‌ها را تامین می‌کنند و در ثواب عزاداری‌ها شریک می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات