۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۳۷۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

نباید از تبلیغ فاصله بگیریم/ قلم؛ پل ارتباطی گذشتگان و آیندگان

نباید از تبلیغ فاصله بگیریم/ قلم؛ پل ارتباطی گذشتگان و آیندگان
قائم مقام مدیریت حوزه علمیه قم با بیان اینکه قلم حلقه اتصال علما و پل ارتباطی گذشتگان و آیندگان است، بر لزوم توجه جدی به مسئله تبلیغ تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در آیین اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی(ره) علمیه استان قم که در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه عالم تبلیغ است، عنوان کرد: زکات علم به نشر آن است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مبلغان دینی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مسئله تبلیغ تأکید کردند. منظور ایشان، تبلیغ به صورت چهره به چهره و سخنرانی است.

وی در رابطه با علل ماندگاری شیعه اظهار کرد: یکی از دلایل ماندگاری شیعه حقانیت او است؛ زیرا بر اساس سنت خداوند حق باقی می‌ماند.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه قم با اشاره به نقش ما در توسعه شیعه بیان کرد: یکی دیگر از علل ماندگاری شیعه، دعوت به حق و حقیقت است. تبلیغ نباید از ما دور شود. وظیفه ما تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: اگر منبرهای ما پر بار و با ارزش است به خاطر زحماتی است که بزرگان برای المیزان و الغدیر کشیدند و ما آن‌ها را در منبرها نقل می‌کنیم، ما ناقل این تحقیقات هستیم.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر امروز تعداد آثار جشنواره به سه هزار اثر رسیده است نتیجه زحمات و تلاش‌های معاونت پژوهش است که شهر به شهر رفتند و ضرورت پژوهش را تبیین کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل رشد آثار این است که در نظام جدید، تحقیق پایانی را به پایه شش اضافه کردیم اما برخی از مدارس هنوز این نظام جدید را نپذیرفتند. موظف کردیم که در سال جاری تحقیق پایانی اضافه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در رابطه با نقش اطلاع رسانی و درخواست از مراکز تحقیقاتی برای ارسال آثار گفت: یکی دیگر از علل رشد آثار دریافتی این است که از مراکز تحقیقاتی درخواست شد که آثارشان را به جشنواره ارسال کنند. در حال فرهنگ سازی برای این امر هستیم که در آینده آثار آن به ۶ تا ۷ هزار می‌رسد همچنین منبعی تهیه شده است تا از لحاظ کیفی نیز رشد داشته باشند.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه قم در رابطه با نقش قلم در حیات انسان بیان کرد: قلم سرنوشت بشر را رقم می‌زند و پیروزی و شکست جوامع به قلم‌ها بستگی دارد به ویژه امروزه که جنگ، جنگ کلمات است.

وی ادامه داد: قلم حلقه اتصال علما و پل ارتباطی گذشتگان و آیندگان است. قلم افرادی که در زمان و مکان جدا زندگی می کنند را بهم پیوند می‌دهد. قلم رازدار و خزانه دار علوم و جمع کننده تجربه قرون است، به همین خاطر قرآن نیز به قلم سوگند خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه قرآن به قلم که یک ابزار است سوگند خورده است، گفت: در امر جهاد نیز خداوند به جهادگران سوگند نمی‌خورد بلکه به نفس نفس زدن اسب های مجاهدان قسم می‌خورد.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه قم یادآور شد: خیلی‌ها صحبت می کنند و صحبت شان فراموش می شود و اما اگر نوشته شود در تاریخ می ماند.

ارسال نظرات