۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۸۰۷۹
آیت الله میرباقری:

تمام مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار تبلیغ گفتند در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد بود

تمام مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار تبلیغ گفتند در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد بود
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به شخصیت انقلابی مرحوم فرج‌نژاد تصریح کرد: همه مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار مجاهده و تبلیغ دین گفته‌اند، در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد مشهود است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی همراه با بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت استاد فقید سواد رسانه و دشمن‌شناسی، مرحوم «محمدحسین فرج‌نژاد» در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم و نماینده مجلس خبرگان، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین نیروی قدس سپاه و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران سخنرانان این همایش بودند.

آیت‌الله میرباقری در این همایش با اشاره به شخصیت انقلابی مرحوم فرج‌نژاد گفت: یکی از افرادی که در زمینه شناختن دشمن می‌اندیشید و خوب عمل می‌کرد مجاهد عزیزمان شهیدفرج‌نژاد است. او هم مخاطب را می‌شناخت، هم عمیق می‌اندیشید و هم می‌دانست این میدان، میدانی است که مجاهدت می‌خواهد. منتظر امکانات نبود و در همین سن آثار زیادی داشت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: همه مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار مجاهده و تبلیغ دین گفته‌اند، در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد هست.

نماینده مجلس خبرگان در ادامه گفت: در قرآن دو جریان امامت است. اول؛ امامی که دعوت به هدایت می‌کند و امتی دارد و امتش او را اجابت می‌کنند. دوم؛ امامی که دعوت به ضلالت می‌کند و امتش او را اجابت می‌کنند. در دنیا این امام، امامتی است که بهشت به پا می‌کند و آن امام جهنم به پا می‌کند.

تمام مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار تبلیغ دین گفته‌اند در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد است

وی افزود: مردم هم دو دسته می‌شوند، یک عده در جهنم‌اند یک عده در بهشت. هر کسی در دنیا دنبال امامی بوده، در آخرت هم با همان امام محشور خواهد شد. این دو امام موضوع بحث‌شان منابع طبیعی و امور مادی دنیا نیست. قرآن می‌فرماید موضوع نزاع این دو در باب پروردگار و خداپرستی است. سیدالشهدا(ع) نیز فرمودند نزاع ما با بنی‌امیه این است که آنها می‌گویند حرف خدا غلط است و ما می‌گوییم راست است، آنها حرف خدا را قبول ندارند.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در این همایش گفت: حضرت امام خمینی(ره) نه فقط در عصر ما بلکه در تمام عصرها یکی از بزرگترین رهبران ربانی بودند. ایشان در سخنان‌ خودشان دشمن‌شناسی را در ساده‌ترین مثال‌ها به ما توضیح می‌دادند.

وی افزود: امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را شیطان کوچک قلمداد کردند و با همین کلمات ساده، دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند.

تجلیل از فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله سیدمحمدرضا علم‌الهدی و ابوالقاسم طالبی به عنوان چهره‌های فعال در عرصه «دشمن‌شناسی» از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

تمام مختصاتی که رهبر انقلاب برای کار تبلیغ دین گفته‌اند در شخصیت مرحوم فرج‌نژاد است

همچنین تجلیل از نویسندگان مقالات و آثار برتر ارسال شده به دبیرخانه این همایش و رونمایی از کتاب «فقه رسانه» و چاپ سوم کتاب «نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما» به قلم مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد از دیگر برنامه‌های همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی بود.

گفتنی است مرحوم محمد حسین فرج‌نژاد از اساتید انقلابی در حوزه رسانه و نقد فیلم، سواد رسانه و دشمن‌شناسی بود. وی آثار و مقالات پژوهشی فراوانی در موضوع «صهیونیسم پژوهی و یهودشناسی» داشت.

این استاد فقید و عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سواد رسانه حوزه علمیه قم، در 29 تیرماه 1400 همراه با همسر و 3 فرزندش در سانحه رانندگی در قم درگذشت. همسر وی نیز از فعالان حوزه تربیتی و نویسندگان کتاب کودک بود.

از آثار این پژوهشگر و فعال سواد رسانه می‌توان به اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما و دین در سینمای شرق و غرب؛ مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم) اشاره کرد.

ارسال نظرات