۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۴۴۹

شرط و شروط حجاریان برای شرکت در انتخابات/ بوی آشوب به مشام می‌رسد

شرط و شروط حجاریان برای شرکت در انتخابات/ بوی آشوب به مشام می‌رسد
حجاریان در مصاحبه‌ای گفته است که شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات، استعفای دولت سیزدهم است. این سخن بایستی مورد توجه قرار بگیرد که چنین شرط گذاشتنی حاکی از برنامه اصلاحات برای ایجاد آشوب دیگری در کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عروس نمی‌توانست برقصد و می‌گفت زمین کج است. این ماجرای مرد ابرامنیتی اصلاحات یعنی سعید حجاریان است. همان کسی که در کوران حوادث قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد، با یک حادثه تروریستی مشکوک روانه بیمارستان و بستری می‌شود. کسی که خود را تئوریسین اصلاحات می‌داند و در طول دوران مدت ریاست جمهوری روحانی، کمترین سخنی را در نقد دولت بیان نمی‌کرد؛ اما همین که دولت آیت الله رئیسی بر سر کار آمده است، برای حضور در انتخابات شرط و شروط می‌گذارد.

سعید حجاریان در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: «من معتقدم در صورت وقوع همه این فرض‌ها و تمهید شرایط مساله‌ ناتوانی و نخواستن دولت مستقر پیش ‌روی مجلس آینده است. لذا می‌گویم به‌ شرطی که آقای رئیسی به ‌نحوی از کابینه استعفا دهد یا به‌ دلیل عدم کفایت عزل شود، می‌توان به ‌شرط وجود یا حتی عدم ‌فرض‌های شش‌گانه در انتخابات مشارکت کرد.»

آقای حجاریان شما که ادعای امنیتی بودن داشته‌اید و در تأسیس وزارت اطلاعات نقش مؤثری را ایفا کرده بودید، چرا چنین سخنان خنده داری را مطرح می‌کنید؟ اگر فرض بگیریم که نیمی از جمعیت کشور به خاطر کم کاری‌ها و نیمی دیگر به خاطر بازی رسانه‌ای جریان اصلاحات از انتخابات فاصله گرفتند، چرا آرای اصلاح طلبان در انتخابات 1400 کاهش چشمگیری یافت؟ از سوی دیگر از کجا به این میزان اطمینان دارید که همه شماها می‌توانید با این میزان از تخلفات اجازه شرکت در انتخابات را از سوی شورای نگهبان دریافت کنید؟

حال با این تفاسیر چه تضمینی وجود دارد که جریان شما در انتخابات مجلس موفق شود و برفرض انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با فرض محال استعفای دولت مستقر، به پیروزی جریان شما منجر شود؟ جریان اصلاحات که در به آشوب کشیدن کشور بعد از انتخابات‌های رسمی و به هنگام یدطولایی دارد؛ اما معلوم نیست که این کددهی حجاریان، رمز فتنه‌ای سیاسی برای سال 1402 نباشد؟

دولت سیزدهم که همچنان مستقر، محکم و قوی به دنبال تحقق وعده‌های خود است. نتیجه عملکرد دولت نیز در سفرهای مردمی آن کاملاً مشخص و نمود دارد. اتکا به آمار و ارقام نمی‌تواند اثبات کننده چیزی باشد. آن چیزی که اهمیت دارد، حضور مردم در عرصه و میدان است. وقتی آقای روحانی به یک سفر استانی می‌رفت، تنها چیزی که می‌دید موج نفرت و خشم مردم از کم کاری‌ها و ترک فعل‌ها بود. برای همین آمار میزان سفرهای استانی آقای روحانی به این میزان کم بود. از سوی دیگر وقتی شما نگاهی به سفرهای استانی آقای رئیسی بیندازید، همین نکته اساسی و مهم است که هر هفته شاهد حداقل یک سفر استانی دولت هستیم. سفرهای استانی که در آن طرح‌های مهم کشوری، استانی و شهرستانی مورد تصویب و تأیید قرار می‌گیرد و جالب تر اینکه برخلاف دولت متبوع شما این دولت از استقبال مردمی برخوردار است که نشان دهنده مقبولیت و مشروعیت دولت سیزدهم است. اگر چشمانتان را باز کنید و تصاویر سفر رئیسی به تبریز و دیگر نقاط را ببینید حتما با ما هم نظر می شوید البته اگر چشمی برایتان باقی مانده باشد.

اینک بایستی از آقای حجاریان پرسید که اگر دولت سیزدهم نخواهد استعفا بدهد، اگر شورای نگهبان واقعاً به فیلترهای خود پایبند باشد و اجازه ندهد که جریان خرابکاری در کشور وارد عرصه تقنین شوند، شما باز هم قصد دارید که انتخابات را همچنان که در 1400 تحریم کردید، تحریم کنید؟ این دفعه انتظار می‌رود که مشارکت مردم نسبت به سال 1400 افزایش چشمگیری داشته باشد. فکر نمی‌کنید که بیان چنین سخنانی که برگرفته از افکار و نقشه‌های شوم اصلاحات است، فردای انتخابات 1402 با اعلام آمار رسمی مشارکت‌ها به ضرر شما تمام خواهد شد؟ آیا خواهید پذیرفت که فردای انتخابات 1402، به اصلاح طلبی‌گری‌تان که به بیان صریح قرآن همان افسادطلبی است پایان بدهید؟

البته توبه گرگ، مرگ است و هیچ وقت ما انتظار نداریم که شما نصایح ما را درباره عملکرد خودتان بپذیرید. می‌گویند چوپانی گرگ بیابان را گرفت، نشست به نصحیت کردن او که دیگر گوسفندان را نخور. شب که وقتی گله بیابان را چرید و تمام شد، به سوی ده حرکت کردند. گرگ رو به چوپان گفت که ول کن، گله رفت! شما هم فردای انتخابات 1402 هیچ وقت به اشتباهات و شکست اصلاحات اذعان نخواهید کرد و دوباره به انتخابات 1404 که برسیم، بازی‌های خود را ادامه خواهید داد. دیگر دست شما برای همه رو شده است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات