۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

باید تکلیف با اشخاص معاند و مخالف مشخص شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: باید تکلیفمان را با اشخاص مخالف و معاند روشن کنیم و آنها نیز تکلیف خود را با نظام مشخص کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسني   امام جمعه اروميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه شب گذشته در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر اینکه حضور مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور غیرقابل تحمل است، پیشنهاد کرد: برای کسانی که آشکارا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور فعالیت می کنند، از بیت المال هزینه نشود.

وی با اعلام اینکه انتصاب افرادی برای محافظت از مخالفان و معاندان نظام مفهومی ندارد، اظهار کرد: باید محافظان این اشخاص که معاند نظام هستند و به نظام ضربه می زنند، برداشته شود.

حجت الاسلام حسنی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در کدام قانونی نوشته شده است نظام جمهوری اسلامی ایران باید هزینه حفاظت از افرادی را که آشکارا به مخالفت با نظام برخواسته و عکس امام را پاره  می کنند، بپردازد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: ما باید تکلیفمان را با این اشخاص مخالف و معاند روشن کنیم و آنان هم تکلیف خود را با نظام مشخص کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در مبازره با حکومت طاغوت شاهنشاهی بیان کرد: روحانیت آگاه و متعهد با نفوذ در بین مردم و روشنگری در بین آحاد جامعه، مردم را برای دفاع از آرمانهای اسلامی فراخواندند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: در آن زمان شاه به دلیل هراس نفوذ روحانیت در جامعه دینی ایران اسلامی می خواست ریشه روحانیت را خشک کند.

حجت الاسلام حسنی اضافه کرد: رژیم طاغوت سعی می کرد مظاهر و ارزش های دینی را در کشور از بین ببرد که این امر در مخالفت با برگزاری آیین های مذهبی نمود پیدا می کرد.

امام جمعه ارومیه با اعلام اینکه حکومت طاغوت شاهنشاهی به صورت مشخص و علنی از برگزاری نماز جماعت و جمعه جلوگیری می کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم با تاسی از روحانیت به دنبال برگزاری نماز جمعه بودند.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت و جایگاه نماز جمعه تاکید کرد و افزود: ترک نمازجمعه جایز نیست، و اگر هم کسی در انجام این فریضه الهی کوتاهی می کند، از اهمیت آن غافل است./935/پ202/ص

 

ارسال نظرات