۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۸۶۸۷

مراسم عزای حسینی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

مراسم عزای حسینی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد
با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در جمع عزاداران مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرستان خرم آباد برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در این مراسم معنوی که حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه و جمعی از مسئولین استان لرستان، حضور داشتند، عزاداران حسینی در ماتم سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند و به عزاداری برای آن امام همام و یاران با وفایش پرداختند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع عزاداران مسجد صاحب الزمان(عج)  شهرستان خرم آباد در سخنانی به دنیا‌گرایی در مقابل آخرت‌گرایی به‌عنوان رذیله اشاره نمود و گفت: خانواده دنیا‌گرا بار بر امام است و خانواده آخرت‌گرا یار امام است.
مراسم عزاداری حضرت اباعبدلله الحسین با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی سپس به حکمت‌گرایی و احساس‌گرایی اشاره نمود و گفت: حکمت یعنی انجام امور با عقل و تدبیر، در مقابل رفتار از روی احساسات، که اولی یار و دومی بار امام است که با تاسی از اهل بیت علیهم السلام باید در امور خود از عقل و تدبیر استفاده کرد.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه گفت : برخی افراد مدرک دانشگاهی ندارند اما تجربه بالایی دارند و انباشتی از تجربه هستند، بنده به جوانان توصیه می‌کنم، تجربه‌های این بزرگان را دریافت کنید و بدانند گاهی بزرگترین معلم انسان تجربه است و با استفاده از تجربه دیگران می توان پیشرفت کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور برخی اصحاب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به‌همراه خانواده اشاره نمود و گفت: خانواده‌ای که اهل تعقل و منطق هستند و شکم‌هایشان  با روزی حلال پر شده است، اینها یار امام هستند. اما خانواده‌ای  که هوس حکومت‌داری در سر داشت، به جنگ با امام آمد.

وی در ادامه پیرامون فضای مجازی گفت: از فضای مجازی بدرستی استفاده کنید، چرا که اگر بدرستی از فضای مجازی استفاده نشود، این افراد رفتار احساسی خواهند داشت و یار امام نخواهند بود، فضای مجازی استفاده درست از آن در پیشرفت علمی موثر است.

همچنین در این مراسم معنوی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و جایگاه والای را برای مداحی اهل بیت علیهم السلام برشمرد و اظهار داشت: بنده در کنار کارهای که دارم، روضه خوانی را افتخار خود می دانم.
ارسال نظرات