۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۳۸۷۲

درگذشت یکی از علمای برجسته شیعه در هند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه هند بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
رضوي از  علماي هند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هند، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جعفر رضوی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه هند و مدیر حوزه العلمیه سلطانیه شهر لکنهو، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

وی که مدت شش ماه به علت عارضه قلبی دربستر بیماری بود، روز گذشته دچار سکته قلبی شد و در سن 81 سالگی به رحمت خدا رفت.

پیکر مطهر این عالم برجسته شیعه در هند روز گذشته با حضور با شکوه علما، اندیشمندان، شیعیان و مسوولان شهر لکنهو تشییع شد و بعد ازاقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین تقی جناب، به خاک سپرده شد.

این عالم اندییشمند، دوران طلبگی خود را در نجف اشرف در محضر اساتیدی مانند آیت الله خوئی، صدر، امام خمینی؛ حکیم، شاهرودی و قاضی سپری کرد و در سال 53 شمسی، به هند بازگشت.

وی بعد از بازگشت از حوزه علمیه نجف، در حوزه علمیه سلطانیه به تدریس فقه، اصول، تفسیر، حدیث و دیگر علوم حوزوی پرداخت و فضلا و اندیشمندان حوزوی بی شماری را تقدیم جامعه علمی شیعه کرد.

سید محمد جعفر رضوی علاوه بر دارا بودن موقعیت ممتاز علمی و دینی بین علما و مدرسین حوزه علمیه هند، نماینده آیت الله سیستانی و آیت الله مکارم شیرازی نیز به شمار می رفت.

وی در میان مردم مسلمان و غیر مسلمان هند نیز دارای مقامی برجسته بود و همواره نسبت به حل و فصل مشکلات مردم اهتمام می ورزید.
ارسال نظرات