۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۳۸۹۲۶
جمعه عاشورایی مرداد ماندگار شد؛

شکوه عبادت و ارادت

شکوه عبادت و ارادت
عزاداری مردم ایران اسلامی در ظهر جمعه عاشورای 1402 در گرمای مرداد ماه با شکوه هر چه تمام تر مظهر ارادت مردم به اهل بیت شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هزار و سیصد و هشتاد و چهارمین سالروز نهضت عاشورای حسینی توسط شیعیان آن حضرت در ایران اسلامی با برپایی میلیون ها اجتماع بزرگ و کوچک برگزار شد.

شکوه عبادت و ارادت

عاشقان امام حسین در رنگ ها و عقائد مختلف زیر پرچمی که قریب 1400 سال از آن می گذرد، جمع شده و بر سر و سینه زدند.

در شهرهای بزرگ کشور این مراسمات با حضور پر تعداد مردمی در کانون های نماز جمعه شکل گرفت و مردم تهران در دانشگاه این شهر پس از شرکت در نماز جمعه به عزاداری پرداختند.

شکوه عبادت و ارادت

این آیین عبادی سیاسی با حضور هیئات مذهبی و آیت الله رئیسی رئیس جمهور و جمعی از مسؤولین نظام رنگی دیگر به خود گرفت.

در حرم رضوی نیز آیت الله علم الهدی ضمن قرائت خطبه های نماز جمعه به مقتل خوانی پرداخت که مورد استقبال مردم متدین و زائران و مجاوران حرم رضوی قرار گرفت.

عزاداران حسینی در صحن های حرم مطهر رضوی در قالب گروه های مختلفی به عزاداری پرداختند و شکوه ارادت حسینی را نشان دادند.

شکوه عبادت و ارادت

در حرم حضرت معصومه نیز مردم عزادار و متدین قم به همراه حضور پرشمار زائرین حضرت معصومه در حرم این بانوی محترمه حاضر شدند و ضمن برپایی نماز جمعه در آیین مقتل خوانی ظهر عاشورا شرکت کردند.

پیش از آن نیز دسته های عزاداری یکی پس از دیگری وارد حرم شده و همچنین در اطراف حرم مطهر به عزاداری پرداختند.

شکوه عبادت و ارادت

این مراسم ها در سراسر کشور از شب گذشته آغاز شده و در قالب های مختلفی مانند، عزاداری شب عاشورا، احیاء شب عاشورا، دعای ندبه در وقت طلوع خورشید و دسته های عزاداری در پیش از ظهر عاشورا برگزار شدند.

نکته پررنگ همه اجتماعات محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک بود که شب گذشته در هیئات مذهبی با قرائت سوره مسد توسط عزادران و امروز با در دست گرفتن قرآن و خطبه های محکومیت در نماز جمعه خود را نشان داد.

شکوه عبادت و ارادت

از ساحت قدسی خاندان اهل بیت درخواست داریم ابراز ارادت و نماز جمعه مردم ایران اسلامی را قبول کرده و یاریگر مردم و کشور در برابر دشمنان باشند.

ارسال نظرات