۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۳۸۹۹۷
امام جمعه موقت کاشان:

عزاداری بدون محتوا و توجه به نماز قابل قبول نیست

عزاداری بدون محتوا و توجه به نماز قابل قبول نیست
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از ابعاد مهم نهضت امام حسین(ع) را بُعد اخلاقی دانست و گفت: قیام عاشورا یک قیام اخلاقی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد گفت: اگر می‌خواهیم حسینی باشم باید همه کار‌های ما رنگ و بوی امام حسین (ع) داشته باشد و یکی از راه‌های آن ارتباط صحیح با خدا است.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم قیام عاشورا بُعد توحیدی است و اقامه نماز جماعت علنی و اول وقت در روز عاشورا آن هم هنگام نبرد با دشمن یکی از ابعاد توحیدی قیام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار عزاداری برای امام حسین بدون محتوا و بدون نماز را قابل قبول ندانست و نسبت به عزاداری برای امام حسین (ع) همراه با اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و افزود: نباید عزاداری سبب قضا شدن نماز شود.

امام جمعه موقت کاشان خدا، اخلاص، دفاع از دین خدا، غیرت دینی و احساس مسؤولیت در مقابل دین را از پیام‌های توحیدی قیام عاشورا دانست و گفت: قیام عاشورا یک قیام اخلاقی بود و یکی از ابعاد مهم نهضت امام حسین (ع) بُعد اخلاقی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان اگر موحد واقعی نباشد با خدا و با مردم ارتباط نخواهد داشت، اظهار داشت: مشکل مردم در دوران امیرمومنان (ع) از زمانی آغاز شد که دست خود را از دست ولایت جدا کردند هم رابطه شان با خدا قطع شد و روابط انسانی با یکدیگر را فراموش کردند.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم زندگی انسان به لحاظ اسلام ارتباط صحیح انسان‌ها با یکدیگر است، چرا که انسان یک موجود اجتماعی است و اگر بخواهد زندگی کند نه اینکه فقط زنده باشد باید زندگی اجتماعی داشته باشد.

به گفته وی امروز انسان‌ها فقط زنده هستند، اما زندگی ندارد و فساد و فحشا و نا امنی در جهان بیداد می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان زمانی زندگی خواهد کرد که ارتباطات آن براساس ارزش‌های اخلاقی، احترام متقابل، محبت، تعامل، حسن ظن، اعتماد، امنیت، رعایت حق الناس و صداقت باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مهمترین ملاک‌های روابط اجتماعی را رعایت حق الناس دانست و افزود: امام حسین (ع) زمینی را که در کربلا در آن با دشمن مبارزه کرد و به شهادت رسید و دفن شد از قبل خریداری کرد.

وی حسینی بودن به شرط رعایت حق الناس دانست و با اشاره به اینکه حق الناس تنها مالی نیست، اظهار داشت: غیب، ناسزا، دروغ، تهمت، فاش کردن راز دیگران، کلاهبرداری، ریاکاری، تعنه و نیش زدن از موارد دیگر حق الناس است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات