۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۰۰۵

آیا می توان در شرایط سختی و فشار مسائل شرعی را زیر پا گذاشت؟

آیا می توان در شرایط سختی و فشار مسائل شرعی را زیر پا گذاشت؟
سخنان مولوی عبدالحمید مبنی بر اینکه زنان به خاطر مشکلات سیاسی کشف حجاب می کنند، واکنش های زیادی را به همراه داشت و بسیاری از علما نسبت به این سخنان موضع گیری کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید روز جمعه 6 مرداد، علت نافرمانی های مدنی در اجتماع را فشارهای سیاسی اعلام کرد و حتی مسئله حجاب را که نوعی واجب عینی در اسلام است و قرآن صراحتا به آن تاکید نموده است، سیاسی خواند.

با این دیدگاه مولوی عبدالحمید اگر ایشان در صدر اسلام و در زمان پیامبر اکرم(ص) حضور می داشت قطعا به مسلمانان مجوز ترک تمام دستورات دین را می داد چرا که در صدر اسلام، مسلمانان شدیدا از جانب کفار تحت انواع فشارهای سیاسی بوده اند، بدون شک اگر مولوی عبدالحمید آن زمان حضور می داشت احتمالا نماز را هم از دین حذف می نمود و می گفت چون مردم تحت فشار هستند می توانند نماز را ترک کنند.

مولوی عبدالحمید در ادامه سخنان خود، علت بی حجابی زنان را سیاسی دانست و گفت: علت اینکه برخی زنان حجاب از سر خویش برمی دارند، فشارهای اقتصادی و سیاسی است؛ نه اعتقاد مذهبی و اگر خشم نباشد آنان دوباره چادر بر سر می کنند.

این سخنان عجیب و غریب در حالی از زبان مولوی عبدالحمید جاری می شود که عمده کشف حجاب، در میان زنانی است که از تمکن مالی بالایی برخوردارند و بسیاری از فشارهای اقتصادی کف جامعه را درک نمی کنند.

البته برای فردی مانند مولوی عبدالحمید که حتی عقاید دینی را به سیاست ربط می دهد و در ادبیات سیاسی خود حتی از مشرکین حمایت می کند بعید نیست که روزی پای سیاست به اعتقادات مسلمانان هم همانند خیلی افراد در کشورهای اروپایی اهانت بکند.

سخنان مولوی عبدالحمید مبنی بر اینکه زنان به خاطر مشکلات سیاسی کشف حجاب می کنند، واکنش های زیادی را به همراه داشت و بسیاری از علما نسبت به این سخنان موضع گیری کرده و عنوان کردند در کجای قرآن و شریعت آمده است که زن برای رسیدن به خواسته های خویش می تواند حجاب را کنار گذاشته و برهنه به خیابان بیاید؟ مولوی عبدالحمید در حالی این سخنان را مطرح کرده که همواره خود را عالم و دلواپس دین و آخرت مردم معرفی می نموده است ولی از زمانی که شعار زن زندگی آزادی مطرح گردید با چرخش 180 درجه‌ای، کاملا دین و مسائل شرعی را کنار گذاشته و مدافع تمام قد بی دینی شده و نگاهش به دین کاملا ابزاری شده است. آیا در مبانی اسلام، کلام پیامبر و خداوند متعال در قرآن کریم به زنان این اجازه داده شده است یا در اسلام سیاسی مولوی عبدالحمید؟ چرا آنچه ما یاد داریم خداوند عذابی سخت برای بی حجابان و حامیان بی حجابی قرار داده است.

ارسال نظرات