۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۳۹۰۳۳
فرمانده سپاه نبی‌اکرم:

امام حسین در همه ادیان و مذاهب جایگاهی والا دارد

امام حسین در همه ادیان و مذاهب جایگاهی والا دارد
کرمانشاه ـ سردار ریحانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در همه ادیان و مذاهب جایگاه والایی دارد، گفت: این فرهنگ حسینی است که اسلام را زنده نگه‌ داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در آیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ و اولین یادواره شهدای جهادگر استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا سر منشأ عشق و عرفان است و تمام تلاش دشمن برای این است که این فضا را از ما بگیرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: این بینش و اعتقادات حسینی فقط مربوط به شیعه نیست. امام حسین(ع) در همه ادیان و مذاهب جایگاه والا و بالایی دارد.

وی ادامه داد: همین درس گرفتن از عاشورا باعث عزت و سربلندی ما در دنیا شده و این عشق و شور حسینی است که اسلام را زنده نگه داشته است و بیش از چهل سال است که ملت ایران پای اعتقادات و اصول خود هستند و حافظ فرهنگ حسینی هستند.

سردار ریحانی گفت: همین احیا فرهنگ حسینی دشمنان را ناراحت و عصبانی کرده و طی روزهای گذشته با تبلیغات خود در خصوص عدم سیاه‌پوشی و عزاداری سعی در کمرنگ نشان دادن این سنت و آیین داشتند اما بحمدالله موفق نشدند.

وی افزود: دشمنان می‌دانند که این اعتقادات و باورها در گرامیداشت عاشورای امام حسین(ع) همچون موتور محرکه است به همین دلیل از آن ترس و واهمه دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: تا زمانیکه بر این اصول و اعتقادات و ارزش‌ها پایبند هستیم پیروز خواهیم بود و با شتاب بسیار برای رسیدن به همه اهداف نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کنیم.

سردار ریحانی با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب و سال‌های دفاع مقدس روزهای به‌یاد ماندنی زیادی ثبت شده، گفت: یکی از این روزهای تاریخی سالروز عملیات مرصاد است.

وی ادامه داد: ملت بصیر و سربلند ایران دشمنان و منافقان را در کمینگاه مرصاد خوار و زمین‌گیر کرد.

سردار ریحانی با اشاره به اشتباه محاسباتی دشمن خاطرنشان کرد: دشمنان فریب خورده با تحلیل نادرستی که از جنگ داشتند تصور می‌کردند که مردم از منافقین استقبال خواهند کرد در حالیکه مردم در کنار سایر رزمندگان، منافقین را در کمینگاه مرصاد زمین‌گیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین وظیفه ما جهادتبیین است، گفت: تمام تلاش دشمنان این است که فضای عاشورایی و حسینی را از جامعه ما بگیرند، غافل از اینکه عاشورا و امام حسین(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و امام حسین(ع) در بین پیروان همه ادیان جای دارند.

فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه گفت: همه باید با زبان و قلم خود جامعه را با چهره واقعی دشمنان آشنا کرده و نگذاریم دشمنان در اذهان جامعه به خصوص جوانان تاثیر بگذارند.

سردار ریحانی با بیان اینکه تا زمانی که بر سر آرمان‌های خود هستیم دشمنان نمی توانند خدشه‌ای به اسلام و انقلاب وارد آورند، گفت: باید جایگاه و عظمت ولایت را به مردم بشناسانیم و در مورد سبک زندگی ایشان و مقایسه شیوه زندگی ایشان با رهبران دنیا روشنگری کنیم./1400/

ارسال نظرات