۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۹۲۷
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و نابودی است

رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و نابودی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و نابودی است و این یک حقیقت است که طبق وعده الهی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: ایام محرم و صفر، عاشورا و شور و ناله های عاشورایی است که اسلام را تا به امروز زنده نگهداشته است همانگونه که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ایران اسلامی با فرهنگ مقاومت و شهادت و با فرهنگ عاشورایی امام حسین علیه السلام روز به روز مقتدر تر از گذشته خواهد شد و دشمنان توان مقابله با ما را نخواهند داشت.

این استاد حوزه تصریح کرد: در مقابل اما همه می بینیم که دشمنان این مرز و بوم در حال ضعیف شدن و نابودی هستند آمریکا امروز از آن هیمنه و قدرت پوشالی قبل برخوردار نیست و رژیم صهیونیستی هم در حال نابودی از درون است.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه با اشاره به تحرکات آمریکا در منطقه خلیج فارس اظهار داشت: آمریکا در چند روز اخیر تحرکات نظامی خود را در منطقه خلیج فارس بیشتر کرده است و ناوها و هواپیماهای خود را به خلیج فارس آورده که بخاطر عملکرد موفق دیپلماسی دولت سیزدهم خصوصا در منطقه خلیج فارس با کشورهای همسایه است.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: دولت مردمی آقای رئیسی سیاست خارجی خود را بر محور ارتباط با همسایگان بنا نهاده و مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه خصوصا در حوزه خلیج فارس انجام داده و تعامل خود را با کشورهای همسایه بیشتر کرده است که این امر باعث ایجاد امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس خواهد شد.

وی عنوان داشت: ارتباط با کشورهای همسایه و تصمیم بر ایجاد یک ائتلاف دریایی برای حفظ امنیت خلیج فارس در مذاکرات تهران و ریاض عربستان براساس یک دیپلماسی متوازن و ارتباط با همه کشورها توسط دولت سیزدهم دنبال شده است و این امر باعث شد که آمریکائیها تحرکات نظامی خود را در خلیج فارس بیشتر کنند و ناوها و ناوچه ها و هواپیماهای خود را به منطقه گسیل کند.

حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: ناوها و ناوچه های آمریکا وقتی به حرکت درآمده و به سمت خلیج فارس می آیند همه می دانند که خبری از جنگ و حمله نظامی نیست و فقط یک حرکت نمایشی است ولو اینکه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس در تیررس موشک‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه مقتدر ما قراردارند و اگر دست از پا خطا کنند به سرعت مورد اصابت قرارگرفته و منهدم خواهند شد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: این حرکت نمایشی و رسانه ای آمریکا در خلیج فارس بخاطر نفوذ در برخی کشورهاست وگرنه تمام دنیا می دانند که دنیای تک قطبی ازبین رفته است.

وی افزود: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و نابودی است در چند وقت اخیر بیش از ده هزار نفر از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از بدنه دولت جدا شده اند و این یک حقیقت است که طبق وعده الهی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات و الطاف انقلاب اسلامی است و دارای آثار فرهنگی و سیاسی و ... متعددی در جامعه دارد و ریشه آن به قرآن کریم آیات نورانی سوره جمعه و روایات اهل بیت بر می گردد .

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: در حدیث قدسی است که حضرت موسی از خداوند پرسید که چرا امت محمد رسول الله را بر سایر ملتها برتری داده ای؟ که خداوند فرمود به ده علت که یکی از آنها نماز جمعه و یکی دیگر روز عاشورا می باشد ودر کنار سایر علتها باعث برتری امت حضرت محمد (ص) برسایر ملتها می باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز گفت : اقامه نماز به قدری اهمیت دارد که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حتی در ظهر عاشورا نیز نماز خود را به جماعت اقامه می کند و امروز نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه با هم ادغام شده بود که با حضور عزاداران سیدالشهدا در سرپل ذهاب اقامه شد./1400/

علی اکبر زهدی پور

ارسال نظرات