۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۳۸۸۶۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قیام امام حسین چراغ راه تمام انسان های آزاده و ظلم ستیز است

قیام امام حسین چراغ راه تمام انسان های آزاده و ظلم ستیز است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: امام حسین و فلسفه قیام وی علیه ظلم و بیداد چراغ راه تمام انسان های آزاده و ظلم ستیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در کرمانشاه برگزار شد، در جمع روحانیون و طلاب اظهار داشت: عاشورا فصلی از تاریخ اسلام و مبارزه حق علیه باطل است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: رویدادهایی که در صحرای کربلا به وقوع پیوست، تا ابدیت برای همه آزادگان جهان درس آزادگی و مقابله با ظلم و خودکامکی است.

این عالم کرمانشاهی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) و قیام ایشان در راستای احیای سنت رسول خدا (ص) و از سوی دیگر برای جلوگیری از تحریف دین توسط حکام خودکامه آن زمان بود، سید الشهدا با نهضت خود باعث گردید که دین مبین اسلام از گزند درباری شدن و تحریف رهایی یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه مکتب عاشورا متعلق به کل بشریت است، عنوان داشت: امام حسین و فلسفه قیام وی علیه ظلم و بیداد چراغ راه تمام انسان های آزاده و ظلم ستیز است، بنابراین باید سیدالشهدا علیه السلام را متعلق به همه ادیان الهی دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: نسل جوان ما امروز در خطر تحریف حقایق از سوی دشمنان و دین ستیزان قرار دارد، وظیفه روحانیون و طلاب این است که جوان مسلمان را از این تهدیدها دور نگه دارد و این کار با تبیین درست نهضت عاشورا ممکن خواهد بود./1400/

ارسال نظرات