۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۳۹۱۴۱

شکست خورده‌تر از متوکل

شکست خورده‌تر از متوکل
پیش از محرم جریان رسانه ای ضدانقلاب علم تحریم برداشته و توقع داشتند که عزاداری ها و ابراز ارادت های مردمی حذف و کمرنگ شود؛ اما مفتضحانه شکست خوردند.

در گرم‌ترین روز‌های مرداد ۱۴۰۲ مجالس حسینی گرمای هر ساله خود را داشت و در سراسر میهن اسلامی مان میلیون‌ها اجتماع خرد و کلان در هر نقطه‌ای در طول دهه اول محرم ارادت خود را مانند گذشته و حتی فراتر از آن ابراز کردند. در خانه‌ای که هر ساله صبح علی الطلوع زیارت عاشورا در طول دهه برپا بود هم مانند سال گذشته گرمای خود را داشت؛ مسجدی که هر ساله پس از نماز منبر و روضه داشت نیز. مجالس عصرگاهی، روضه‌های خانگی، زیارت عاشورا‌های ادارات و شرکت و همه و همه طبق قرار هر ساله در سال جاری برگزار شد.

بی مقدمه به اصل مطلب برسیم: پویش ضدانقلاب شکست خورد. حوادث پاییز سال گذشته که در پی یک حادثه مشکوک در گشت ارشاد آغاز شد، اعتراضات و آشوب‌های گسترده‌ای را در پی داشت و حضور گسترده تری نیز در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی از خود نشان داد. در امتداد عقبه رسانه‌ای آشوب‌های ۱۴۰۱ و تحریم یلدا و نوروز از مظاهر فرهنگ ایرانی و حجاب و روزه و ماه رمضان از عناوین ضروری اسلامی، این بار فراخوان تحریم عزاداری و لباس مشکی از بلندگو‌های آشوب درآمد.

پیش از محرم این صدا از ایران اینترنشنال و اکانت علی کریمی بلند شد و در دیگر تریبون‌های ضدانقلاب امتداد یافت؛ البته همراهی توده‌ای در فضای مجازی با این حرکت شکل نگرفت، اما انعکاس زیادی به خصوص در فضای توییتر داشت. هشتگ‌هایی تولید کردند که بازتاب آن‌ها توهین به دستگاه اباعبدالله است و هر چند بازتاب زیادی در فضای توییتر داشت، اما کیست که نداند اکانت‌های فیک توییتر فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارند.

مسأله‌ای دیگر که دستاویز ضدانقلاب برای پیشبرد اهداف پلیدشان در این ایام شد، رسوایی اخلاقی منتسب به یکی از مدیران استانی بود که پیش از اثبات گوش فلک را کر کردند. ضریب دادن به این خبر در امتداد کمپین تحریم عزاداری بود و انصافا این خناسان به خوبی بلدند از کاه کوه بسازند.

در عید نوروز یک سطل ماست را به کلاهک هسته‌ای بسته و فضای مجازی را با یک بمب سطلی منفجر کردند و این بار نیز با تهیه و انتشار یک قطعه فیلم از یک مسؤول جزء آن را به همگان ربط دادند.

این قاعده همیشگی فضای رسانه ضدانقلاب است که پیش از اجتماعات مهم و ایام خاص سال خبری را منتشر می‌کنند که آن واقعه را تحت الشعاع قرار دهند و حتی نفوذی‌هایی به آن‌ها نیز کمک می‌کنند؛ در ایام دهه فجر سبد کالا را طوری توزیع می‌کنند که صف‌های طولانی شکل بگیرد و افرادی در این صفوف آسیب ببینند تا راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌ها تحت الشعاع قرار بگیرد.

گاهی فایلی از پیش منتشر شده را به اسم فایل افشاشده بازنشر می‌دهند که فساد در سپاه را نشان دهند و لجن پراکنی علیه این نهاد انقلابی می‌کنند که جشن انقلاب را کم فروغ کنند.

این بار نیز همان استراتژی نسبت به محرم پیاده شد، اما این تفاوت نیز وجود داشت که عریان‌تر عمل کرده و همزمان با یک خبر داغ، تحریم محرم را نیز فریاد زدند. با اینکه قوی‌تر وارد شده بودند، اما سخت‌تر شکست خوردند.

مردم عزیز ایران اسلامی سال‌های سال است که با اجتماعات حسینی خو گرفته و هیچ گاه این اجتماعات را کمرنگ نمی‌کنند؛ برای این مردم محرم فراتر از فرهنگ و سیاست است که اتفاقی در عرصه فرهنگ یا یک نارسایی در عرصه سیاست آن را تحت تأثیر قرار دهد. در اوج تقابل ضدانقلاب با نظام اسلامی و مظاهر اسلامی و تحریم هر چیزی که مربوط به دین است، مردم ایران هیچ توجهی به آن‌ها نداشتند و حتی تصاویر فیکی که قبل و بعد از مجالس عزاداری ضبط شده تا مجلس را خلوت نشان دهد نیز بازتابی نداشت.

در فیلم‌های اخیر حساب اینستاگرام منوتو فیلمی از فردی داخل ایران منتشر شده که به نبود گوشت در قیمه نذری اعتراض دارد و فحش به جمهوری اسلامی می‌دهد؛ احمق‌ها به دنبال تحریم هر چیز مرتبط به امام حسین بودند، اما پس از قیمه نذری گشنه ماندند.

باید به ضدانقلاب گفت هر چند که گَندتر هستید، اما گُنده‌تر از متوکل عباسی نیستید که بنای حرم امام حسین را تخریب کرد و سرزمین اطراف حرم را شخم زد و بر آن آب جاری کرد؛ مدتی بعد به دست پسرش کشته شد و همان پسر بر کربلا بنایی ساخت و مناره‌ای برای راهنمایی زائران. این دستگاه نه با تخریب بنا توسط متوکل عباسی از بین رفت نه رشدش را مدیون امثال منتصر عباسی است بلکه نوری الهی در نهضت حسینی است که از ابتدای خلقت آدم در این عالم بوده است.

علی شاهرخ

ارسال نظرات