۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۳۹۱۵۱

علت توهین‌‌های نماینده مجلس چیست؟

علت توهین‌‌های نماینده مجلس چیست؟
در روزهای اخیر از جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس توییت‌هایی منتشر شده که حاوی ادبیات توهین‌آمیز است.

ماجرای توهین و تمسخر نماینده مجلس از جایی شروع شد که جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس در پاسخ به یک توییتی نوشت: «شما ارزشی‌ها رایتون را بدید آدم‌هایی مثل خود شما. افتخار من گرفتن رای از مردم با شرف و با ایمان و آگاه تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد است که شما ارزشی‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند.»
 


توئیت رحیمی جهان‌آبادی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. این نماینده بعد از «شغلم» خواندن منتقدان خود، عکسی منتشر کرد و بار دیگر لب به توهین گشود. جهان‌آبادی در این توییت عکس شلغم را گذاشت و در توضیح آن نوشت: «بدون شرح»!
 


البته توهین‌های این نماینده به اینجا ختم نشده و تمسخر را هم چاشنی توهین‌های خود کرد.
 


جالب است که این نماینده نیز به تاسی از ضدانقلاب‌ها از این القاب خاص برای تمسخر استفاده می‌کند.

این ادبیات توهین آمیز نماینده مجلس در حالی است که رهبر معظم انقلاب درباره شأن و جایگاه نمایندگان فرموده‌اند: «مجلس بایستی عصاره‌ی فضایل ملّت باشد. فضایل این ملّت هم خیلی زیاد است. مجلس نباید نماد تردید باشد، نماد خودکم‌بینی باشد؛ نباید نماد یأس و نومیدی یا نماد عدم اعتنا و عدم مبالات به مسائل کشور باشد. نباید مجلس نشان بدهد که نگاهش به ظرفیّتها و توانایی‌های ملّی، نگاه مأیوسانه است؛ این فضایل ملّت که باید اینجا عصاره‌ی آنها جمع بشود، این چیزها است.»[1]

جای تاسف دارد که نماینده مجلسی در فضای مجازی این‌گونه منتقدان خود را توهین و تمسخر می‌کند. نماینده مجلسی که هم راستای براندازان از این القاب استفاده می‌کند و بعد از چند روز این توهین‌ها را ادامه می‌دهد آیا عصاره فضایل ملت است؟!

نمونه‌هایی دیگر از سلسله توهین‌های این نماینده به کاربران را ببینید:
 

 


البته ناگفته نماند که توهین و کنایه‌گویی‌های این نماینده قبلا هم بوده و بارها شده است که این نیش و کنایه‌ها به نظام اسلامی تیتر یک رسانه‌های ضدانقلاب شده است.
 

گویا بعضی از نمایندگان مجلس یازدهم با توجه به رفتاری که از خود بروز می دهند، احتمال رد صلاحیت خود در دور بعدی را قطعی می‌دانند و برای بالا بردن هزینه رد صلاحیت خود، به رفتارهای خلاف شان مجلس و مردم شریف ایران دست می‌زنند.

لازم به ذکر است هیات نظارت به رفتار نمایندگان مجلس تاکنون واکنشی به توهین‌های این نماینده نداشته است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات