۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۳۹۱۵۵
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ با برگزاری مجالس عزاداری مخالفت می کردند

دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ با برگزاری مجالس عزاداری مخالفت می کردند
آیت الله رجبی اصل عزاداری را نماد نشان دادن جریان حق و مسیر درست و هشدار به جریان باطل دانست و تصریح کرد: موضع گیری دشمنان ما و مزدوران داخلی نسبت عزاداری ها نشان از نقش آفرینی سرنوشت ساز این مجالس عزاداری است.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در مجالس عزاداری دهه اول محرم گفت: در عاشورا آرمان های اسلامی در مقابل ارزشهای ضد انسانی و اخلاقی قرار گرفت، بنابراین برگزاری عزاداری کامل ترین و بهترین زمنیه و اهداف اسلامی است به خصوص که این قیام برای احیا و تقویت اسلام و مقابله با جبهه باطل است.

عزاداری سمبل و نماد جریان حق و هشدار برای جریان باطل است

وی اصل عزاداری را سمبل و نماد جریان حق و مسیر درست و هشدار به جریان باطل دانست و افزود: هر جایی دشمنان نظام ما نسبت به آموزه های دین و مکتب اسلامی موضع منفی می گیرند نشان دهنده این است که این فعالیت در پیشرفت اهداف انقلاب و تعالی جامعه اسلامی نقش جدی ایفا کرده است، وگرنه دشمنان به فعالیتی که چنین نقش نداشته باشد اهمیت چندانی نمی دهند، از این رو موضع گیری دشمنان ما و مزدوران داخلی نسبت به عزاداریها نشان از نقش آفرینی سرنوشت ساز این مجالس عزاداری است.

مخالفت دشمنان با عزاداری ها نشانه نقش آفرینی سرنوشت ساز مجالس عزاداری است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان داده که دشمنان دین و اهل بیت(ع) با بر گزاری عزاداری های اباعبدالله(ع) مخالفت کردند و این مخالفت از زمان یزید تا کنون وجود داشته است، همانند اینکه متوکل که دشمن اهل بیت(ع) بود و رضا خان که مزدور صددرصد دشمنان ما بود با عزاداری ها مخالفت کردند.

وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه همین عزاداری هاست که اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: عزاداری در حفظ اسلام، مکتب تشیع، نظام و امت اسلامی در مسیر درست الهی نقش بسزایی دارد، از این رو ما هرچه می توانیم باید این مجالس امام حسین(ع) را پرشور و با شکوه برگزار کنیم تا اینکه نسل آینده ما، کودکان و نوجوانان ما بیشتر به این عزاداری ها اهمیت دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: قرآن کریم از پیامبران نقل می کند که اجری برای رسالت خود نمی‌خواهیم ولی به پیامبر اسلام می گوید به مردم بگوید که اجری برای رسالت خود مگر مؤدت به نزدیکان نمی خواهم؛ از این رو این مؤدت به معنای اظهار محبت و عشق به اهل بیت(ع) است و در آیه‌ای دیگر آمده است که این اظهار محبت نه اینکه سودی به اهل بیت می رساند بلکه نفع آن به خود مردم خواهد رسید.

آیت الله رجبی بیان کرد: امروزه اظهار محبت و عشق به امام حسین(ع) در سطح جهانی و راهپیمایی اربعین زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است و به دنبال زمینه سازی برای ایجاد حکومت جهانی حضرت بقیه الله(عج) است.

مخالفان عزاداری به دنبال خدشه دار کردن عظمت ملت، مسلمانان و نظام هستند

وی با بیان اینکه بر اساس هر منطقی باید عزاداری ها و مجالس امام حسین(ع) با شکوه، پرشور و حماسی همراه با جنبه‌های عاطفی برگزار شود، اظهار کرد: آنهایی که با عزاداریها مخالفت می کنند خیر و سعادت این ملت را خواهان نیستند، بلکه به دنبال خدشه دار کردن عظمت و شکوه این ملت، مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی هستند.

حضور حماسی و پرشور مردم در مجالس امام حسین هشداری برای دشمنان است

وی حضور حماسی و پرشور مردم در مجالس امام حسین(ع) را هشداری برای دشمنان دانست و گفت: برخلاف اینکه دشمنان در اصل برگزاری عزاداری ها شبهه ایجاد می کنند، ملت بصیر ما با عزم و اراده بیشتر در برگزاری این مجالس و حضور پرشور در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان سخنانش ابراز داشت: دشمنان به میدان آمدند و مخالفت با عزاداری ها می کنند، اما مردم بصیر ما می فهمند این توطئه دشمن است، از سوی دیگر مردم اثر این مجالس را در زندگی خود لمس کردند و از این رو هر سال حضور پر شورتر و با شکوه تری در مجالس امام حسین(ع) دارند.

ارسال نظرات