۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۳۹۲۸۰
آیت‌الله حسینی همدانی:

نداشتن بصیرت لازم امام شناسی و زمان‌شناسی، عاشورا را به وجود آورد

نداشتن بصیرت لازم امام شناسی و زمان‌شناسی، عاشورا را به وجود آورد
امام جمعه کرج گفت: خبرهای دروغ و بی‌سوادی مردم در امر رسانه و عدم تحقیق از اخباری که شایع می‌شد و نداشتن بصیرت لازم امام شناسی و زمان‌شناسی، عاشورا را به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: به‌نوبه خودم از دهه محرم پرشوری که امت مؤمن و معتقد و حسینی به وجود آوردید، علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که از قبل محرم انجام دادند تشکر می‌کنم. سعیکم مشکور و خداوند مضاعف پاداش بدهد؛ مثل سال‌های قبل ولی پرحجم‌تر، چه شبهه‌های سخیفی که درست نکردند و چه تهمت‌ها که نزدند تا هیئات را تضعیف و حضور مردم بخصوص جوانان را کم‌رنگ کنند، اما نتوانستند و اتفاقاً امسال جوانان بیشتر از سال‌های قبل حضور داشتند.

قدردانی امام‌جمعه کرج از اقدامات سربازان گمنام امام عصر ارواحنافداه در ایام محرم

وی در ادامه بابیان اینکه باید از چشمان بیدار سربازان گمنام امام عصر ارواحنا فداه تشکر ویژه کنیم که با هوشیاری تمام، عرصه را بر خرابکارانی که امسال قصدهای پلیدی داشتند تنگ کردند و با دستگیری و جمع‌آوری ادوات نظامی آنان جلوی فاجعه‌ای بزرگ را گرفتند، اظهار داشت: البته همیشه باید این هوشیاری حفظ شود؛ بحمدالله امنیت جامعه ما مردم پایه است و هر جا مورد مشکوک و غیرعادی می‌بینند گزارش می‌دهند و نتایج هم الحمدلله خوب است و این حال را همه باید حفظ کنیم و نباید ترک شود.

حقوق بشر نام زیبایی است که همیشه دستاویز قدرتها بوده تا بر جنایاتشان سرپوش بگذارند

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه چهاردهم مردادماه در تقویم رسمى کشور به‌عنوان روز «حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى» نام‌گذاری شده است، اذعان داشت: حقوق بشر نام زیبایی است که همیشه دستاویز قدرت‌ها بوده تا بر جنایاتشان سرپوش بگذارند و سلطه‌گری خود را رسمیت ببخشند لذا آمریکای جنایت‌پیشه بعد از فروپاشى شوروى و از بین رفتن دیوار برلین که پایان جنگ سرد بود، بحث حقوق بشر را برای سلطه‌گری جدید خود علم کرد؛ و با همین عنوان جنایاتی نسبت به کشور خودشان و دیگر ملل جهان انجام دادند که قبلاً بعضی موارد را عرض کرده‌ام.

راهبری عناصر اصلی همه فتنه‌های اخیر در ایران در دست آمریکا بوده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: همه شما خوب می‌دانید بخصوص در سال‌های اخیر هیچ فتنه و آشوب و اغتشاش خیابانی برای براندازی در ایران رخ نداده است مگر اینکه پشت پرده آن و راهبری عناصر اصلی فتنه در دست آمریکا بوده است.

جنگ نرم برای براندازی و یا استحاله از درون با دامن زدن به اختلافات داخلی و قومی و مذهبی

وی در ادامه با اشاره به چند مورد دیگر از جنایات آمریکا، یادآور شد: در این سال‌های اخیر روی جنگ نرم برای براندازی و یا استحاله از درون با دامن زدن به اختلافات داخلی و قومی و مذهبی، سرمایه‌گذاری کلان و بودجه فراوان تخصیص دادند بااینکه خودشان کسر بودجه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه تلاش گسترده کردند برای اینکه بتوانند ایران را سکولاریزه کنند و اسلامیت را از جمهوریت جدا کنند، گفت: با تحریم‌های اقتصادی و سیاسی در کار صنعت هسته‌ای کشور اختلال ایجاد کردند و حتی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند.

هیروشیما و ناکازاکی؛ بزرگ‌ترین جنایات تاریخ

آیت‌الله حسنی همدانی در ادامه افزود: موارد فراوان است فقط همین روزها که سالگشت کشتار در هیروشیما و ناکازاکی است را ملاحظه کردید که از بزرگ‌ترین جنایات تاریخ است که آمریکا مرتکب شد و ۲۲۰ هزار نفر درآن‌واحد کشته شدند. شبیه همین جنایت به تشویق رئیس‌جمهور وقت آمریکا، توسط نوچه‌اش صدام انجام شد؛ وقتی حلبچه را شیمیائی زدند در عرض چند دقیقه ۵ هزار نفر کشته شدند؛ و نزدیک ۲۰ هزار رزمنده ما براثر گازهای سمی عراق به شهادت رسیدند. حالا مجروحان و جانبازانی که داریم و تا الآن هستند و حال‌وروز خیلی از این‌ها را شما ملاحظه می‌کنید.

حقوق بشر آمریکایی

وی در ادامه بابیان اینکه قطعاً یادتان هست که به اسم اقدام علیه تروریسم بعد از واقعه یازده سپتامبر وارد افغانستان و پاکستان و عراق و به‌طور کل غرب آسیا شدند و چه جنایاتی انجام دادند، گفت: طبق آمار خودشان انستیتوی امور بین‌الملل دانشگاه براون که چند سال قبل داده بود، چهار و نیم میلیون نفر را کشتند. حالا بماند تعداد نفراتی که براثر سوءتغذیه و تخریب زیرساخت‌ها و امثال این‌ها از بین رفتند. این حقوق بشری است که آمریکا از آن دم می‌زند و ما هم بر خود لازم می‌دانیم هر هفته او را از نفرین خود بی‌نصیب نگذاریم.

حقوق بشر اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: درباره حقوق بشر اسلامی من به کلام بعضی فقط اشاره می‌کنم؛ مارسل بوازار محقق انستیتوی تحقیقات عالی بین‌المللی در ژنو می‌نویسد: «نظرگاه جهانی اسلام با دو امتیاز نیرومند درخشش ویژه‌ای دارد: نخست ایمان به خدا، دوم انکار هرگونه برتری نژادی و قومی و تأکید بر برابری انسان‌ها… هیچ دیانتی به‌اندازه اسلام به بشر شخصیت نداده است. اسلام در صدد ساختن جهانی است که همه مردم، حتی آنان که به دین سابق خویش وفادار مانده‌اند با تفاهم و همکاری و برادری و برابری کامل زندگی کنند…به جرأت‌ می‌توان گفت که شریعت اسلام بنیان‌گذار جهانی حقوق بین‌الملل در جهان است.» یا برنارد شاو یکی از دانشمندان اروپایی: «به عقیده من اگر مردی چون پیامبر صاحب‌اختیار دنیای جدید شود طوری در حل مسائل و مشکلات دنیا توفیق خواهد یافت که صلح و سعادتِ آرزوی بشر تأمین خواهد شد».

دشمنی هیچ سودی ندارد / اسلام با سرعت گسترش پیدا می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این‌ها چون این قدرت اسلام را می‌دانند با او و قرآن او و هرچه که وابسته به اوست دشمنی می‌کنند، گفت: قدرت اسلام را می‌دانند، رشد اسلام را می‌دانند، اینکه برای مردم دنیا مسائل اسلام به‌خصوص شیعه مطرح که می‌شود گرایش پیدا می‌کنند، چون این‌ها را می‌دانند و با خود پیغمبر و با قرآن پیغمبر و هرچه که وابسته به پیغمبر است دشمنی می‌کنند که البته دشمنی آن‌ها هیچ سودی ندارد و اسلام با سرعت گسترش پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری بیان داشت: ۱۷ مرداد که به مناسبت شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست عوامل طالبان در سال ۷۷، روز خبرنگار نامیده شد را به همه عزیزان در این عرصه که با وجدان کاری و صداقت خدمت می‌کنند خسته نباشید گفته و تبریک عرض می‌کنم.

مسئله رسانه و نقشی که امروز در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه مسئله رسانه و نقشی که امروز در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست، گفت: بخصوص بحث سواد رسانه در این دوره جنگ روایت‌ها و نقشی که در تغییر باورها و عقاید دارد. اگرچه خوب به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم که این بحث از گذشته مطرح بوده؛ یعنی اگر مردم توجه به خبرهایی که برایشان می‌آوردند و دقت لازم را داشتند جریانات مهمی که در گذشته واقع شد شاید جور دیگری رقم می‌خورد و تاریخ عوض می‌شد.

کوفه را با شایعه‌سازی و خبرهای دروغ از حمله لشکر شام، متحد کردند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کوفه را با شایعه‌سازی و خبرهای دروغ از حمله لشکر شام، متحد کردند و بعد شایعه‌هایی ساختند که سلاح‌های جدیدی در اختیاردارند که بسیار مرگ‌بار است، گفت: اگر برای خبرهایی که می‌شنیدند قاعده‌ای قرار می‌دادند و درستی و نادرستی آن را برآورد می‌کردند تسلیم جنگ شناختی نمی‌شدند. قسمت اعظم لشکری که برای جنگ با امام دورهم جمع شده بودند، به قول امروزی‌ها سواد رسانه نداشتند. هرچه به‌دروغ تبلیغ کرده بودند واقعیت پنداشته بودند و بدون تأمل در صحت خبر، آن را پذیرفته بودند و در نشر آن به دیگران و به قول امروز فوروارد خبر فیک هم اهتمام داشتند. گفتند امام بر خلیفه مسلمین خروج کرده و چون قدرت‌طلب است، قصد جنگ با خلیفه دارد. بدون تحقیق پذیرفتند.

برای کنترل و انحراف افکار عمومی به افراد برچسب میزنند / سواد فضای مجازی و سواد اطلاعاتی خودتان را تقویت کنید

وی بابیان اینکه البته علل این پذیرش خودش بحث جدائی است اما اجمالاً رفاه‌طلبی، منفعت‌طلبی و عواملی ازاین‌دست به پذیرش آنان کمک جدی می‌کرد، افزود: امروز هم یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌بینید در فضای مجازی و حتی حقیقی صورت می‌گیرد همین است که برای کنترل و انحراف افکار عمومی به افراد برچسب می‌زنند و چهره آنان را مخدوش می‌کنند و یا برعکس از یک انسان بی‌عار و بی‌حال یک انقلابی دو آتیشه درست می‌کنند و این حرکات را نزدیک انتخابات بیشتر خواهید دید. دقت خودتان را بالا ببرید. سواد فضای مجازی و سواد اطلاعاتی خودتان را تقویت کنید.

نداشتن بصیرت لازم، امام شناسی و زمان‌شناسی، عاشورا را به وجود آورد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه عنوان کرد: اگر تاریخ عاشور را خوب مطالعه کنید می‌بینید که چگونه با شایعه‌سازی و دروغ‌های بزرگ و ایجاد ترس ازیک‌طرف و بعد با کمک و تطمیع افرادی که بین مردم وجاهتی داشتند و حرفشان خریدار داشت از طرف دیگر، صد هزار نامه‌ای که به امام نوشته بودند را ندیده گرفتند و مُسلِم را تنها در کوچه‌ها رها کردند. همه این خبرهای دروغ و شایعات و بی‌سوادی مردم در امر رسانه و عدم تحقیق از اخباری که شایع می‌شد و نداشتن بصیرت لازم و امام شناسی و زمان‌شناسی، عاشورا را به وجود آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: عرض بنده این است اگر امام را خوب می‌شناختند و بصیرت لازم را داشتند اما چون نمی‌دانستند چگونه با اخباری که از هر طرف به آن‌ها تزریق می‌شود مقابله کنند، مغلوب جنگ روایت‌ها و شناختی شدند و توبه بعدی هم فایده‌ای نداشت لذا سواد خودتان را بالا ببرید.

عملیات بزرگ اطلاعرسانی و خبرنگاری صادقانه و مسئولانه به کمک نهضت کربلا آمد و جریان را کاملاً به نفع امامت و ولایت پیش برد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دوستان سواد خود را در این زمینه‌ها بالا ببرید، اظهار داشت: عملیات بزرگ اطلاع‌رسانی و خبرنگاری صادقانه و مسئولانه به کمک نهضت کربلا آمد و جریان را کاملاً به نفع امامت و ولایت پیش ‌برد. زینب کبری و امام سجاد علیهما‌السلام نگذاشتند واقعه طف از بین برود. تمام لحظات ثبت شده را با جزئیات به همراه اهداف نهضت برای آحاد مردم بازگو کردند.

برای از بین بردن مکتب اهل‌بیت به هر اقدامی دست میزنند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز تأکید کرد: کربلا تا امروز زنده ماند و تا امروز هر آزاده‌ای در جهان تأسی به حسین علیه‌السلام می‌کند و همین برای مستکبرین و اذناب پلیدشان سخت است، لذا برای از بین بردن مکتب اهل‌بیت به هر اقدامی دست می‌زنند. می‌بینید که هرسال به مراسم عزاداری شیعیان در اقصی نقاط عالم بخصوص افغانستان و کشمیر و بنگلادش و نیجریه حمله می‌کنند و تعدادی را به شهادت می‌رسانند که خدای تعالی همه شهدای عاشورا و ایام محرم را در کنار حسین بن علی متنعم به نعم خود بگرداند.

جرثومه فساد و تباهی این روزها دچار تزلزل شدید داخلی شده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: ریشه همه این حملات به رژیم پلید و کودک کش صهیونیستی برمی‌گردد که با تعلیم و تجهیز تکفیری‌ها این اقدامات را انجام دهند اما به فضل خدای توانا این جرثومه فساد و تباهی این روزها دچار تزلزل شدید داخلی شده و ان‌شاءالله زودتر از آن زمان که امید داریم دچار نابودی خواهد شد… .

خبرنگاران باید از خبرنگار نمایانی که کاری با واقعیات ندارند و مزدوری میکنند اعلام برائت کنند

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت خبرنگاری، عنوان کرد: راجع به کسوت خبرنگاری در نوبت‌های قبل عرایضی داشتم اما فقط این را عرض می‌کنم که خود خبرنگاران هم باید از خودشان نسبت به خبرنگار نمایانی که کاری با واقعیات ندارند و مزدوری می‌کنند و به دستور کار می‌کنند؛ اول دروغی را نسبت می‌دهند و بعد با ادبیاتی که دارند آن را نشر می‌دهند و افکار عمومی را مثل ویروسی مخرب از بین می‌برند تا به منافع حزبی و فرقه‌ای خود برسند، توجه کنند و از این افراد اعلام برائت کنند.

خبرنگار متعهد کسی است که به دنبال کشف حقیقت است تا معضلی را رفع و یا از واقعهای جلوگیری کند

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: خبرنگار متعهد کسی است که با زمان‌شناسی دقیق، به‌آرامی و با خلاقیت و رعایت مسائل حرفه‌ای با تیزبینی و دقت به دنبال کشف حقیقت است تا معضلی را رفع و یا از واقعه‌ای جلوگیری کند و در این عرصه همیشه خدای تعالی را ناظر بر خود می‌بیند. البته این مسئولیت خطیر بی‌خطر هم نبوده و تا امروز شهدای گران‌قدری را تقدیم کرده‌اند.

مجلس محل قانون‌گذاری و نظارت است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود، گفت: اولاً عزیزانی که واقعاً در خود می‌بینند که می‌توانند خدمتی بکنند با برآورد کامل صحنه وارد عرصه شوند. اگر کسی می‌تواند و توان دارد که خدمت کند، اگرچه نزدیک انتخابات که می‌شود همه احساس مسئولیت می‌کنند که صلاحیت‌های لازم اولیه را هم ندارند؛ اما به‌هرتقدیر کسی که می‌بیند که می‌تواند کار انجام بدهد بداند که مجلس محل قانون‌گذاری و نظارت است.

وی در ادامه افزود: ثانیاً من راجع به چهار راهبردی که حضرت آقا فرمودند در انتخابات رعایت شود: «مشارکت و سلامت و امنیت و رقابت» درباره مشارکت و نقشی که در امنیت ملی دارد نکاتی عرض کردم و ان‌شاءالله اگر توفیق بود باز عرض خواهم کرد. راجع به بقیه موارد هم به قوه الهی با قید حیات عرض خواهد شد.

پیش ثبت‌نام رقابت را بالا میبرد و مشارکت را بیشتر میکند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه یکی از مسائلی که رقابت را بالا می‌برد و مشارکت را بیشتر می‌کند همین پیش ثبت‌نام است که به شما فرصت کافی برای بررسی بیشتر کاندیداها از جهات مختلف را می‌دهد، گفت: از جهات مختلف این افراد را بررسی کنید. ارتباطشان را با زر و زور و تزویر، ارتباطشان را با انقلاب، ارتباطشان را با فرهنگ ایثار و شهادت و مسائل مختلف و شاخص‌هایی که سال‌های قبل هم گفته‌شده و خواهیم گفت، این‌ها را کاملاً بررسی کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: همچنین این فرصت برای دستگاه‌های مربوطه برای تائید صلاحیت‌ها خواهد داد که به سلامت انتخابات کمک جدی می‌کند که این پیش ثبت‌نام برای تحقق آن ۴ راهبرد بسیار مؤثر است.

ارسال نظرات