۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۳۹۳۴۲
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

پشت پرده پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پشت پرده پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تسلیم شدن کشورهای عربی در برابر خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناشی از نداشتن پشتوانه دینی و مردمی دولت های این کشورها دانست که سبب عادی سازی روابط آنان با اسرائیل شده است.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بی تحرکی و سستی کشورهای عربی در مقابل نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی اظهار داشت: رهبران این کشورها به این دلیل که از پشتوانه های دینی و مردمی لازم برخوردار نیستند، تسلیم خواسته‌های آمریکا شدند و به همین دلیل نیز در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه می‌آیند.

وی افزود: البته کوتاه آمدن این کشورها در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه بوده و همواره این کشورها به دلیل ضعف، ترس و زبونی خود، با اهانت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مداخلات آنان در کشورهای خود، کنار آمده اند؛ چنانکه شاهد بودیم این کشورها یکی پس از دیگری با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده و درصدد عادی سازی روابط خود با اسرائیل بودند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سلطه دلار که به ناحق در مبادلات بین‌المللی وجود دارد را یکی دیگر از عوامل تسلیم کشورهای عربی و حتی اروپایی در برابر آمریکا و استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: حرکتی که از سوی کشورهای مستقل و نسبتاً مستقل در برابر سلطه دلار صورت می‌گیرد، قدم مبارکی است و ان شاءالله با خروج سلطه دلار، آمریکا به سوی فروپاشی پیش خواهد رفت و از سلطه استکبار جهانی بر کشورها کاسته خواهد شد.

لزوم تقویت پشتوانه مردمی

آیت الله رجبی بیان داشت: دولت‌ها عربی اسلامی باید پشتوانه مردمی خود را تقویت کرده و به مردم خود اتکا کنند و یا از انگیزه‌های لازم دینیِ قوی از سوی جامعه خود برخوردار باشند تا بتوانند در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند که البته متأسفانه این راهکارها نیز با اجرا شدن توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست، هر روز رو به ضعف گذاشته می شود.

وی در ادامه با بیان این که وظیفه ما مسلمانان، هوشیاری ملت‌ها در برابر استکبار جهانی است افزود: امیدواریم این ملت‌ها هوشیار شوند تا بتوانند از دولت‌های خود مطالبه‌گری داشته و این مقدار از تحقیر و اهانت به ملت خود را تحمل نکنند و دولت های اسلامی، منافع مردم و جامعه اسلامی را در نظر داشته باشند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر رویکرد اتحاد بین کشورهای اسلامی به وسیله سازمان‌هایی همچون سازمان کنفرانس اسلامی این باشد که تلاش جدی صورت پذیرد تا وحدت و همگرایی بین کشورهای اسلامی تقویت و گسترش پیدا کند، با هم افزایی نیروها می‌توانند در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی و مقابله کنند؛ باید ملت ها آگاه شده و مطالبه گری خود را داشته باشند.

رژیم صهیونیستی غده سرطانی است

آیت الله رجبی با اشاره به تهدیدات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین خسارت جانی و مالی هنگفت حضور آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: چنانکه امام راحل فرمود «رژیم صهیونیستی غده سرطانی است» غده سرطانی جز زیان چیزی نداشته و باید از بین برده شود و ملت‌های مسلمان باید از ملت و نهضت فلسطین در سطح بین المللی حمایت کنند تا با حمایت آنان این غده سرطانی هرچه زودتر از بین رفته و نابود شود.

وی رژیم صهیونیستی را عاملِ دست استکبار جهانی در عصر حاضر دانست و بیان داشت: صهیونیست ها پشت سر آمریکایی‌ها کار می‌کنند و دولتمردان آمریکا نیز وامدار این رژیم بوده و ثروت‌های صهونیست‌ها در شرکت‌های آمریکایی به کار گرفته شده است و اگر غده سرطانی نابود شود، قطعاً آمریکا نیز در موضع ضعف قرار خواهد گرفت.

آیت الله رجبی اظهار داشت: باید همه ملت‌های مسلمان به صورت یکپارچه و یک دست اعلان کنند که تصمیم گیرنده اصلی، خودشان هستند و خود آنان می‌توانند کشور خود و منطقه را اداره کرده و نیازی به حضور و مداخلات دیگر کشورها ندارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مضر بودن حضور آمریکا در منطقه ابراز کرد: باید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و منطقه بدانند که چنانکه حضور آمریکا در منطقه و جهان جز زیان و ضرر چیزی نداشته است، تداوم حضور آنان در منطقه نیز ضرر داشته و زیان بار خواهد بود.

لزوم اتحاد کشورهای منطقه در برابر استکبار جهانی

وی تاکید کرد: باید کشورهای مسلمان منطقه در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستاده و با همکاری و همدلی یکدیگر مداخلات ناجوانمردانه، ظالمانه و مستبدانه را از پیش روی خود بردارند و همانگونه که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است آمریکا نیز رژیمی می‌باشد که به تعبیر امام راحل آمریکا در راس شیاطین جهان قرار داشته و جز زیان و ضرر هیچ ارمغان دیگری برای کشورها ندارد و کشورهای اسلامی جلوی ضرر را هر چه زودتر بگیرند به نفع خود بوده و دیرکرد در این زمینه سبب زیاد شدن آسیب ها خواهد شد.

ارسال نظرات