۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۳۹۴۱۷
معاون تبلیغ حوزه عنوان کرد؛

آغاز طرح تبلیغ مکتوب در حوزه/لزوم برنامه ریزی دقیق برای ارتقای سطح تبلیغ

آغاز طرح تبلیغ مکتوب در حوزه/لزوم برنامه ریزی دقیق برای ارتقای سطح تبلیغ
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری از آغاز طرح تبلیغ مکتوب در حوزه خبر داد و گفت: باید به دنبال تبیین اسلام ناب برای تمام جهان باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در جلسه هم‌اندیشی با مدیران گروه‌های تبلیغی فرهنگی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که به منظور ارائه ایده‌ها و طرح‌های نو تبلیغی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: تمام فعالین تبلیغ طی روزهای اخیر محورهای فرمایش مقام معظم رهبری را حفظ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تبلیغ را تعریف و قله‌های آن را مثال زدند، مطرح کرد: ایشان در راستای موضوع تبلیغ ابراز نگرانی کرده و ویژگی‌ها و اصولی را برای تبلیغ از جمله جهادی‌ بودن مطرح کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ایشان راهکارهایی را برای فعال‌تر شدن تبلیغ بیان کردند، عنوان کرد: همچنین ایشان نسبت به موضوع مساجد و بحران عدم فعال بودن مساجد تذکر دادند.

وی با اشاره به اینکه ایشان در خصوص این وضعیت ابراز نگرانی کردند، خاطرنشان کرد: ایشان حوزه علمیه قم را محوریت تبلیغ عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: امروز ما وظیفه داریم با نشست‌های هم‌اندیشی به دنبال راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش نگرانی‌های مقام معظم رهبری باشیم.

وی با بیان اینکه محتواهایی درحال تولید است ولی کافی و رضایت بخش نیستند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی مختلف، طلاب، کانال‌های جهادی و مجموعه‌های مختلف به دنبال تولید محتوا هستند ولی این محتوا رضایت مقام معظم رهبری را به همراه نداشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تبلیغ باید تهاجمی باشد و اینکه امروز نتوانسته‌ایم رضایت مقام معظم رهبری را کسب کنیم، برای این است که تبلیغ‌ها این ویژگی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز طلاب حدود ۴۰ واحد روش خطابه خواهند داشت، یادآور شد: تمام این روش‌ها نتوانسته است مبلغ را قانع و رضایت مقام معظم رهبری را جلب کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری اضافه کرد: باید باتوجه به وضع امروز و کمبودی که مقام معظم رهبری را نسبت به تبلیغ نگران می‌کند، برنامه مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تبلیغ اختصاص به داخل کشور ندارد، ابراز کرد: حوزه علمیه قم حوزه جهان اسلام است و باید به دنبال تبیین اسلام ناب برای تمام جهان باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه برخی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته را عملیاتی کرده‌ایم، بیان کرد: همچنین مواردی وجود دارد که هرسال توسط ایشان تکرار می‌شود و باید به این نکات نیز توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مطالب این نشست به بانک ایده شورای عالی حوزه علمیه منتقل خواهد شد، اظهار داشت: طلبه باید آزادانه حرف خود را بزند و مسئولین نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه باید طرحی که مورد قبول مقام معظم رهبری باشد طراحی و مورد استفاده قرار بگیرد، مطرح کرد: شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه علمیه این وظیفه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای کسب ایده‌ها، برگزاری جلسات این چنینی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تبلیغ به معنای اعم را مدنظر قرار دادند نه تبلیغ به معنای خاص.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امروز عمده مبلغان ما سطح ۲ هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه طلبه‌هایی که در سطح ۲ حوزه فارغ التحصیل می‌شوند، مبلغ نیستند و حوزه باید خود را در این مسیر اصلاح کند.

وی اضافه کرد: باید تا پایان سال حوزه طرح‌های خود را آماده کرده و در مسیر اجرا قرار دهد تا بتوانیم گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه برای هماهنگی مجموعه‌های مختلف در دوسال اخیر حدود ۴۰۰ جلسه برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از رویکردهایی که باید مورد نظر قرار بگیرد، تبلیغ گروهی است که درحال حاضر درحال درک این حقیقت در حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش‌ترین اعزام دفتر تبلیغات اسلامی در مناسبات از طریق گروه‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: همچنین در حوزه تولید محتواهای نوین نیز باید ورود داشته باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طرح تبلیغ مکتوب را نیز در حوزه آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: این طرح برای محتواهایی است که به درد عموم مردم بخورد و از قالب کتاب‌ها و مجلات خارج است.

ارسال نظرات