۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۳۹۶۱۴

مصاحبه حاشیه ساز جماران و چند ملاحظه

مصاحبه حاشیه ساز جماران و چند ملاحظه
آیت الله بهشتی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده درخصوص مصاحبه اخیرش درباره حجاب و انتقاد از رسانه هایی که رسالت خبری را نادیده می گیرند، گفت: بعضی ها دنبال سوژه می گردند و منظور من را اشتباه فهمیده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که اظهارات و سخنان آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در گفت‌وگو با سایت اصلاح طلب جماران، ارگان رسانه ای موسسه تنظیم و نشر مورد استقبال رسانه های معاند و مغرض قرار گرفته، وی شیطنت ها و غرض ورزی های صورت گرفته در قبال اظهاراتش را در تضاد با رسالت حرفه ای رسانه ای ارزیابی کرد و به انتقاد از این برداشت های ناصواب پرداخت.

آیت الله احمد بهشتی، در خصوص مصاحبه خود و سوءاستفاده ضدانقلاب از محتوای این مصاحبه اظهار داشت: بنده با مجازات و تنبیه کاملا موافق هستم زیرا دین ما دین بشارت و انذار است.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی گروهی مانند بهائیت که تحت تأثیر عوامل خارجی هستند کارهایی می کنند که خلاف شئون است باید تنبیه شوند. گروه های زیادی تلاش می کنند مسائل قابل حل را دچار مشکل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تأثیرگذاری عوامل خارجی در حل نشدن معضلات جامعه اظهار داشت: اگر انذار نباشد و افرادی تحت تأثیر عوامل خارجی و جنایت کاران فعالیت های خود را پیش بگیرند نمی توان ناهنجاری ها را حل کرد.

وی با اشاره افرادی که آگاهی لازم را ندارند و در مسأله حجاب یا مسائل دیگر ناهنجاری می کنند از لزوم آگاه سازی برای این افراد سخن گفت و اظهار داشت: باید قوانین با دقت هر چه بیشتر تصویب و تثبیت شود و قوه مجریه هم به خوبی اجرا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به حاشیه های ایجاد شده در خصوص مصاحبه ای که در خصوص مجازات حجاب داشته است، اظهار داشت: بعضی ها دنبال سوژه می گردند و منظور من را اشتباه فهمیده اند؛ بنده معتقد هستنم جریمه به تنهایی کافی نیست نه اینکه مجازات نباید باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دین اسلام مجازات و حدود تعیین شده و اهدافی برای این امر هست؛ اگر افرادی که به دنبال منکرات هستند، قابل هدایت بوده باید آن ها را هدایت کرد و در غیر این صورت لازم است مجازاتی طبق قانون برای آن ها در نظرگرفته شود.

ملاحظه؛ با توجه به رویکرد کاملا جناحی برخی از رسانه های خاص، به نظر می رسد علما، اساتید و شخصیت های حوزوی باید در مصاحبه با این قبیل رسانه ها هوشمندی لازم را به خرج داده و مراقب شیطنت های رسانه ای باشند تا اظهارات و مواضع شان دستمایه و مستمسک تخریب مبانی دینی، انقلابی و سیاست های کلان نظام قرار نگیرد.

ارسال نظرات