۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۳۹۶۷۲

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۱۹؛ هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۱۹؛ هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و وقوع طوفان شن در مناطق مستعد خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

طی 5 روز آینده در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری برقرار است.

همچنین طی 5 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت در شمال سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد. طی 3 روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه 1402/05/19

زمان پایان: جمعه 1402/05/20

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

پنجشنبه 1402/05/19: کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و جنوب و غرب کرمان.

جمعه 1402/05/20: هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب غرب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، احتمال صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات