۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۳۹۶۷۷
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم:

نقش اثربخش تربیتی والدین شهدا/خون شهید جامعه را از خواب‌آلودگی نجات می‌دهد

نقش اثربخش تربیتی والدین شهدا/خون شهید جامعه را از خواب‌آلودگی نجات می‌دهد
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی استقامت در راه دین را مهم دانست و شکست مستکبران را اراده الهی عنوان کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در اجتماع تجدید عهد هیئت‌های مذهبی و مهاجرین افغانستانی مقیم قم با حضرت بقیّة‌اللَّه الاعظم(عج) که همزمان با سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با گرامیداشت رشادت‌های تیپ فاطمیون اظهار داشت: جوانان تیپ فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت(ع) حماسه آفریدند و شجاعت، تقوا و عظمت روحی شهدای فاطمیون در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به نقش اثربخش تربیتی والدین شهدا افزود: شهدای فاطمیون با ایمان و تقوایی که داشتند برای دفاع از اسلام مشتاق پرواز کردن بودند.

قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: خون شهید جامعه را از خواب‌آلودگی نجات می‌دهد.

وی با محکوم‌کردن اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی، گفت: امروز همه جبهه کفر و نفاق متحد شدند تا نور قرآن و خدا را خاموش کنند اما در مقابل آنها این مؤمنان هستند که جهاد می‌کنند و این اراده الهی است که مستکبران نابود شوند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: جوانان غیور فاطمیون به مادیات پشت پا زده‌اند و خدای سبحان با مؤمنان این چنینی اراده کافران را محو می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی استقامت در راه دین را مهم دانست و افزود: خیلی‌ها انقلابی و مؤمن بودند اما انقلابی و مؤمن نماندند. ما هم امروز به حضرت بقیةالله الاعظم(عج) عرض می‌کنیم که همچنان پای عهد و پیمان ایستاده‌ایم و جان و مال می‌دهیم ولی پای حرفمان می‌ایستیم.

گفتنی است: با وجود مشارکت و همراهی نهادهای مختلف در برگزاری این اجتماع، تمامی عوامل اجرایی این رویداد اعم از قاری قرآن، مداح، گروه سرود، مجری و خادمان از افغانستانی‌های مقیم قم بودند.

در پایان این برنامه، عهدنامه‌ای با عنوان «عهد مشترک با جانان» قرائت شد و افغانستانی‌های مقیم قم با شعار لبیک یا مهدی(عج) بندهای این عهدنامه را تائید کرده‌اند.

ارسال نظرات