۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۸۵۳
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

آزادی پول‌های ایران از برکات دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است

آزادی پول‌های ایران از برکات دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت پیشین در خوش بینی به کشورهای غربی، گفت: آزادی پول‌های بلوکه شده ایران از نتایج دیپلماسی خارجی دولت آقای رئیسی است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران از کشور کره جنوبی، گفت: این دولت در دیپلماسی خارجی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: در این مدت ارتباط کشور با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای مانند آمریکای لاتین و آفریقا متحول شده است؛ با این رفت و آمدها توانمندی‌های هر کشوری شناسایی می‌شود و تصمیماتی دقیق در صادرات و واردات گرفته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از برکات ارتباطات بهتر با کشورهای دیگر را رسیدن به حقوق ملت ایران و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده عنوان کرد و گفت: وجود ارتباط بهتر با کشورهای دیگر باعث می‌شود قدرت ایران در احقاق حقوق مردم افزایش یابد.

کوثری درباره مصرف چنین درآمدهای ایران پیشنهاد داد: این پول‌ها بیشتر باید برای تولیدات کارهای زیر بنایی انجام شود تا ما آثار آن را در سال‌های آینده ببینیم؛ تولید برق، کشاورزی، آب و مانند این‌ها، مشکلاتی است که مسئولان را درگیر کرده است و این پول‌ها باید برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها اختصاص یابد.

وی با نکوهش سیاست‌های دولت قبل که به غرب خوش‌بین بود تصریح کرد: این مشکلات به دلیل خوش‌بینی دولت پیشین به آمریکا و کشورهای اروپایی به وجود آمد؛ اگر آن موقع هم حرف رهبر معظم انقلاب و مردم را گوش داده بودند کارها آسان تر حل می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این خوش‌بینی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به غرب مشکلات عدیده‌ای را به ویژه با امضای برجام به وجود آورد؛ در این برنامه جامع ایران تمام تعهدات خود را عمل کرد و در مقابل آمریکایی‌ها عمل نکردند.

کوثری با اشاره به اینکه مشکلات دولت پیشین باقی است ابراز امیدواری کرد: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند این مسائل را یکی پس از دیگری حل کند و باعث تقویت بنیه اقتصادی کشور در تولید بیشتر شود؛ پرداختن به کارهای اساسی و زیر بنایی کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و با سرمایه‌گذاری در کشارورزی و دامداری اقتصاد کشور رونق یابد.

ارسال نظرات