۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۳۹۹۳۰
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری:

افزایش حمایت ها از «تبلیغ»/در عرصه مخاطب‌شناسی مشکلات اساسی داریم

افزایش حمایت ها از «تبلیغ»/در عرصه مخاطب‌شناسی مشکلات اساسی داریم
معاون تبلیغ حوزه با اشاره به افزایش حمایت های حوزه از تبلیغ، گفت: مشکلات اساسی در حوزه مخاطب شناسی داریم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی خود با گروه‌های تبلیغی و دست اندرکاران تبلیغ در نشستی با فعالان و کارشناسان فضای مجازی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در معاونت تبلیغ برای استفاده از فکر و تجربیات افراد موفق، گروه‌هایی را دعوت کرده و از نظرات آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز نهمین جلسه در این راستا برگزار می‌شود، مطرح کرد: نشست با مدیران میانی حوزه، هنرمندان، اساتید حوزه، مبلغان برگزیده امین، ائمه جماعات برگزیده، مدیران برگزیده گروه‌های تبلیغی، مبلغان برگزیده تبلیغات تخصصی و ... ازجمله این جلسات بوده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه ادامه داد: برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند ایده‌ها و طرح‌های مختلفی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه در حال جمع بندی این طرح‌ها هستیم، عنوان کرد: این طرح‌ها درحال پیش‌نویس شدن هستند و در این جلسات تکمیل خواهند شد و سپس به تائید مقام معظم رهبری خواهند رسید تا به مرحله اجرا برسند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه این پیشنهادات باید دسته بندی شود، خاطرنشان کرد: اگر جلسات این چنینی مستمر و ادامه‌دار باشد، قطعا با بررسی بیش‌تر به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه با محدودیت منابع مواجه هستیم، تصریح کرد: این محدودیت‌های منابع، محدودیت‌هایی در عملکرد به وجود می‌آورد که باید در طرح‌ها به آن توجه شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر حمایت‌های حوزه از تبلیغ افزایش داشته است، یادآور شد: در سال‌های اخیر میزان مبلغین بیش از ۵ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه به تبلیغ توجه داشتیم ولی کافی نبوده است، بیان کرد: اقداماتی صورت گرفته، طرح‌ها و روش‌هایی تدوین شده، ولی تهاجمی نبوده است، درنتیجه رضایت مقام معظم رهبری را به همراه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه مشکلات اساسی در حوزه مخاطب شناسی داریم، ابراز کرد: اینکه مقام معظم رهبری حوزه علمیه قم را کانون و محور اعلام کردند برای این است که ظرفیت‌های این حوزه را شناسایی کرده‌اند.

ارسال نظرات