۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۴۰۰۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین روشن تن:

انقلابی گری طلاب در گرو شناخت جریان ها و اندیشه های امامین انقلاب است

انقلابی گری طلاب در گرو شناخت جریان ها و اندیشه های امامین انقلاب است
مدیر حوزه آذربایجان شرقی واکنش سریع، شناخت جریان های درون حوزوی، آشنایی با تاریخ انقلاب و اندیشه های امامین انقلاب را از مهمترین مؤلفه های انقلابی گری برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا که به همراه جمعی از مسؤولین این رسانه حوزوی به تبریز سفر کرده اند، تبریز را زادگاه عالمان، فرزانگان، شعرا، اندیشمندان، متفکران و شهدا دانست و گفت: بر تارک حوزه علمیه نام بزرگان این استان می درخشد؛ ما میراث دار بزرگانی هستیم که در تبریز بوده و خدمات شایانی به اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه داشتند.

وی با اشاره به مأموریت ها و رسالت های خبرگزاری رسا مبنی بر تقویت انقلابی گری در حوزه خاطرنشان کرد: در کنار اصل تحصیل و تهذیب موضوع انقلابی ماندن حوزه بر پایه تفکرات امامین انقلاب اصلی بسیار مهم است؛ نکته حائز اهمیت در این میان این است که کسانی که جلوتر یا عقب تر از امام و رهبر معظم انقلاب حرکت کنند دچار انحراف و مشکل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روشن تن افزود: امروزه انقلابی گری طلاب منوط به واکنش سریع، شناخت جریان های درون حوزوی، آشنایی با تاریخ انقلاب و اندیشه های امامین انقلاب است.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، جریان نفوذ، جریان تحریف، مدعیان مرجعیت خود خوانده و خرده جریان های انقلابی نما را از آفات متوجه حوزه و روحانیت ذکر و تصریح کرد: سیر انقلابی گری و تقویت روحیه انقلابی گری در حوزه را باید طبق اندیشه حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیش ببریم و در این مسیر اگر نتوانیم ممیزه ها، شاخصه ها و سنجه های گفتاری و اندیشه ای ارائه دهیم ممکن است عده ای با برخی از مفاهیم به ظاهر ارزشی جمع دیگری را از میدان به در ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین روشن تن بر لزوم توجه به جنگ شناختی و ادراکی در عرصه رسانه تأکید کرد و گفت: باید در برابر تغییر نظام ارزشی و ادارکی مخاطب توسط رسانه های دشمن حساس باشیم و اقدام لازم را در جهت پیشگیری و خنثی کردن حملات رسانه ای دشمن انجام دهیم تا افراد در دام فتنه ها گرفتار نشوند.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد خبرگزاری رسا توصیه هایی مهم به منظور تقویت و ارتقا فعالیت های این خبرگزاری ارائه کرد و گفت: تدوین نظام مسائل از سوی خبرگزاری رسا ابتکاری ارزشمند و حساب شده است و در این راستا مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان به منظور تقویت تعامل با خبرگزاری رسا آمادگی همکاری را دارد.

ارسال نظرات